Język hiszpański - poziom zaawansowany 3300-HISOC1
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź nawet jeśli jest niedbała i gdy związki wyrazowe nie są wyraźne, lecz domyślne. Bez większego wysiłku rozumie programy TV i filmy. Rozumie długie złożone teksty informacyjno-użytkowe i literackie, potrafi rozróżnić ich styl. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet jeśli nie dotyczą one jego dziedziny zainteresowań. Potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie, bez zastanowienia i bez widocznego trudu dobierając słownictwo. Umie posługiwać się językiem elastycznie i skutecznie dla celów towarzyskich i zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować myśli i opinie, uczestniczyć aktywnie w rozmowie będąc równorzędnym partnerem dla rozmówców. Umie przedstawić jasny, szczegółowy opis złożonych tematów, wraz z podtematami, rozwijając poszczególne punkty i wyciągając właściwe wnioski. Potrafi wyczerpująco wyrazić swoje myśli w przejrzystym i poprawnie zbudowanym tekście, przedstawiając dość szeroko swój punkt widzenia/opinię. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata.Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź nawet jeśli jest niedbała i gdy związki wyrazowe nie są wyraźne, lecz domyślne. Bez większego wysiłku rozumie programy TV i filmy. Rozumie długie złożone teksty informacyjno-użytkowe i literackie, potrafi rozróżnić ich styl. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet jeśli nie dotyczą one jego dziedziny zainteresowań. Potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie, bez zastanowienia i bez widocznego trudu dobierając słownictwo. Umie posługiwać się językiem elastycznie i skutecznie dla celów towarzyskich i zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować myśli i opinie, uczestniczyć aktywnie w rozmowie będąc równorzędnym partnerem dla rozmówców. Umie przedstawić jasny, szczegółowy opis złożonych tematów, wraz z podtematami, rozwijając poszczególne punkty i wyciągając właściwe wnioski. Potrafi wyczerpująco wyrazić swoje myśli w przejrzystym i poprawnie zbudowanym tekście, przedstawiając dość szeroko swój punkt widzenia/opinię. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata.
Kurs intensywny, poza w/w sprawnościami komunikacyjnymi program kursu przewiduje pogłębienie wiedzy o kulturze i cywilizacji krajów hiszpańskojęzycznych.
Wymagana samodzielna i kreatywna praca studenta.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2023L: ogólnouniwersyteckie | Ogólnie: języki obce | W cyklu 2024Z: ogólnouniwersyteckie | W cyklu 2023Z: ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Poziom C1
Po ukończeniu kursu, student:
(Umiejętności)
1. wypowiada się wyczerpująco, precyzyjnie i spójnie, skutecznie wykorzystując różne rodzaje przekazu ustnego bądź pisemnego w kontaktach towarzyskich, akademickich i sprawach zawodowych dotyczących jego dziedziny.
2. dostosowuje styl przekazu ustnego i pisemnego do potencjalnego odbiorcy, umiejętnie
posługując się regułami organizacji wypowiedzi.
3. dokonuje analizy, syntezy oraz interpretacji informacji, instrukcji lub poleceń, np. dotyczących zadań testowych, usłyszanych bądź przeczytanych z szerokiego zakresu dłuższych, złożonych wypowiedzi /tekstów na tematy ogólne i dotyczące jego dziedziny akademickiej.
4. uczestniczy czynnie i spontanicznie w rozmowach, dyskusjach i wykładach prowadzonych
przez rodzimych oraz innych użytkowników języka.
5. posługuje się szerokim zasobem leksykalnym, który umożliwia precyzyjne wyrażanie
emocji oraz formułowanie myśli i opinii na abstrakcyjne, złożone i nieznane sobie tematy.
6. rozwiązuje nieliczne problemy językowe samodzielnie, korzystając ze słowników lub
dopytując o szczegóły rozmówcę.
(Wiedza i postawy)
7. wykorzystuje zdobytą na zajęciach wiedzę nt. kultury krajów, których języka uczy się do
opisywania różnic pomiędzy nimi a własnym krajem.
8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i/lub innym zadania.
9. akceptuje różnorodność postaw, opinii i argumentów w kontaktach interpersonalnych.
10. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.
Kryteria oceniania
1. Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy:
- aktywność na zajęciach - 25% oceny,
- wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny,
- wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny
przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich)
Skala ocen
99 – 100% - 5 (celujący)
93 - 98% - 5 (bardzo dobry)
87 - 92% - 4+ (dobry plus)
77 - 86% - 4 (dobry)
71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)
60 - 70% - 3 (dostateczny)
Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
2. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim.
3. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30x2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia. Opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia; wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach.
4. Ocena na zaliczenie (oraz punkty ECTS) jest wpisywana do systemu USOS.
5. Ocenę niedostateczną można wpisać jedynie na skutek niesatysfakcjonujących wyników w nauce, potwierdzonych ocenami testu zaliczeniowego, sprawdzianów, prac domowych itp.
6. Student rejestruje się i wyrejestrowuje się z zajęć samodzielnie (w serwisie rejestracji żetonowej) wyłącznie podczas trwania tur rejestracji.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
W cyklu 2023Z:
Patrz informacje w opisie zajęć w konkretnej grupie, na dany rok akademicki. |
W cyklu 2023L:
Patrz informacje w opisie zajęć w konkretnej grupie, na dany rok akademicki. |
W cyklu 2024Z:
Patrz informacje w opisie zajęć w konkretnej grupie, na dany rok akademicki. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Studenci, którzy zapisali się na semestr zimowy, na semestr letni zostaną przepisani automatycznie, nawet pomimo braku żetonów, system naliczy opłatę !!! |
W cyklu 2023L:
Studenci, którzy zapisali się na semestr zimowy, na semestr letni zostaną przepisani automatycznie, nawet pomimo braku żetonów, system naliczy opłatę !!! |
W cyklu 2024Z:
Studenci, którzy zapisali się na semestr zimowy, na semestr letni zostaną przepisani automatycznie, nawet pomimo braku żetonów, system naliczy opłatę !!! |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: