Język hiszpański - poziom ponad średnio zaawansowany 3300-HISOB2
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń.
Kurs intensywny, poza w/w sprawnościami komunikacyjnymi wprowadza się elementy interkulturowości i wiadomości o charakterze kulturo-realioznawczym dot. współczesnej Hiszpanii i wybranych krajów Ameryki Łacińskiej. Wymagana aktywna, samodzielna praca studenta.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Poziom B2
Po ukończeniu kursu, student:
(Umiejętności)
1. interpretuje pisemnie i ustnie informacje przedstawione w formie graficznej, jeśli dotyczą
znanego mu tematu.
2. wyraża dość swobodnie i poprawnie swoją opinię na tematy znane, oraz związane z
tematyką studiów i karierą zawodową, uzasadniając je w dyskusji.
3. dokonuje syntezy przeczytanego tekstu bądź wypowiedzi usłyszanej, na przykład podczas
wykładu, egzaminu, prezentacji, programu telewizyjnego, dotyczącej szerokiej tematyki życia
społecznego, akademickiego i zawodowego.
4. tworzy spójny i logiczny tekst na tematy mu znane w postaci opisu, rozprawki,
sprawozdania, listu formalnego i nieformalnego.
5. wygłasza, zgodnie z konwencją, prezentacje dotyczące tematów zawodowych i
akademickich.
6. nawiązuje rozmowę na tematy codzienne w sposób dość swobodny i zrozumiały, przy
użyciu wymaganych kulturowo środków werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
formalnych i nieformalnych, zachowując odpowiedni rejestr językowy.
(Wiedza i postawy)
7. wykorzystuje wiedzę o kulturze danego obszaru językowego, zdobytą na zajęciach.
8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania.
9. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.
10. Akceptuje różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych.
Kryteria oceniania
1. Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy:
- aktywność na zajęciach - 25% oceny,
- wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny,
- wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny
przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich)
Skala ocen
99 – 100% - 5 (celujący)
93 - 98% - 5 (bardzo dobry)
87 - 92% - 4+ (dobry plus)
77 - 86% - 4 (dobry)
71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)
60 - 70% - 3 (dostateczny)
Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
2. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim.
3. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30x2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia. Opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia; wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach.
4. Ocena na zaliczenie (oraz punkty ECTS) jest wpisywana do systemu USOS.
5. Ocenę niedostateczną można wpisać jedynie na skutek niesatysfakcjonujących wyników w nauce, potwierdzonych ocenami testu zaliczeniowego, sprawdzianów, prac domowych itp.
6. Student rejestruje się i wyrejestrowuje się z zajęć samodzielnie (w serwisie rejestracji żetonowej) wyłącznie podczas trwania tur rejestracji.
Praktyki zawodowe
nie
Literatura
W cyklu 2023Z:
Patrz informacje w opisie zajęć w konkretnej grupie, na dany rok akademicki. |
W cyklu 2023L:
Patrz informacje w opisie zajęć w konkretnej grupie, na dany rok akademicki. |
W cyklu 2024Z:
Patrz informacje w opisie zajęć w konkretnej grupie, na dany rok akademicki. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
SStudenci, którzy zapisali się na semestr zimowy, na semestr letni zostaną przepisani automatycznie, nawet pomimo braku żetonów, system naliczy opłatę !!! |
W cyklu 2023L:
SStudenci, którzy zapisali się na semestr zimowy, na semestr letni zostaną przepisani automatycznie, nawet pomimo braku żetonów, system naliczy opłatę !!! |
W cyklu 2024Z:
SStudenci, którzy zapisali się na semestr zimowy, na semestr letni zostaną przepisani automatycznie, nawet pomimo braku żetonów, system naliczy opłatę !!! |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: