Aktualności hiszpańskiego obszaru językowego 3300-AHOJ-SFK-4-L
Celem konwersatorium “Aktualności hiszpańskiego obszaru językowego” jest zapoznanie jego uczestników ze współczesnymi wydarzeniami społeczno-kulturowymi i polityczno-gospodarczymi hiszpańskiego obszaru językowego. Jednocześnie prezentowane są zagadnienia, które pozwolą na ocenę wpływu mediów na sferę społeczną. Doskonalenie znajomości języka hiszpańskiego odbywa się poprzez poznanie nowego, specjalistycznego słownictwa pochodzącego z oryginalnego materiału prasowego, audio lub audio-wizualnego.
Tematyka a także obszar geograficzny implikować będzie ujęcie interdyscyplinarne, uwzględniające pluralizm ontologiczny i różnorodność epistemologiczną. Jak sama nazwa zajęć wskazuje, podstawowymi źródłami informacji będą szroko rozumiane środki masowego przekazu.
Zajęcia mają charakter przeglądowy i w założeniu stanowią podstawę do rozpoznania i wstępnej analizy najnowszych wydarzeń ze świata kultur obszarów hiszpańskojęzycznych. Przeznaczone są dla studentów planujących badania nad tymi zagadnieniami bądź chcącymi poszerzyć swoją wiedzę.
Zajęcia opierają się na pracy indywidualnej i zespołowej, polegającej na:
1. wyszukiwaniu i opracowaniu informacji;
2. analizie oraz interpretacji źródeł pierwotnych i wtórnych, w tym tekstów informacyjnych, materiałów audiowizualnych i opracowań naukowych;
3. zaprezentowaniu rezultatów tej pracy.
Zajęcia przybierają formę konwersatorium, w którym wykorzystane zostaną takie metody dydaktyczne jak: wykład i debata uzupełnione o prezentację multimedialną i burzę mózgu.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W02
Student/ka zna i rozumie aktualne zjawiska polityczne, społeczne, ekonomiczne i kulturalne dotyczące krajów hiszpańskiego obszaru językowego, w tym ich powiązania z historycznym rozwojem regionu oraz wpływ na współczesną literaturę i kulturę.
K_W03
Student/ka zna i rozumie specjalistyczną terminologię i metody badawcze stosowane w analizie problematyki współczesnych zjawisk w krajach hiszpańskojęzycznych, w tym terminologię dotyczącą polityki, ekonomii, kultury i społeczeństwa.
K_W13
Student/ka zna i rozumie zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego w kontekście analizy, interpretacji i prezentacji materiałów związanych z aktualnościami hiszpańskiego obszaru językowego.
Umiejętności
K_U02
Student/ka potrafi analizować współczesne problemy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturalne krajów hiszpańskiego obszaru językowego, wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia badawcze, a także prezentować wyniki w sposób przejrzysty i zgodny z zasadami etyki naukowej.
K_U11
Student/ka potrafi samodzielnie zbierać i analizować informacje dotyczące aktualności w hiszpańskojęzycznym obszarze, planować ich opracowanie i organizować własną pracę w celu przygotowania projektu końcowego.
K_U12
Student/ka potrafi efektywnie współpracować w grupie w ramach analiz i dyskusji na temat współczesnych problemów hiszpańskiego obszaru językowego, uwzględniając różnorodność kulturową i perspektywy wielokulturowe.
Kompetencje społeczne
K_K01
Student/ka jest gotów/a do krytycznej analizy swojej wiedzy i umiejętności w zakresie znajomości aktualnych zjawisk dotyczących hiszpańskiego obszaru językowego, z uwzględnieniem ich wielowymiarowego charakteru.
K_K05
Student/ka jest gotów/a do angażowania się w działania mające na celu promowanie i ochronę dziedzictwa kulturowego krajów hiszpańskojęzycznych, z uwzględnieniem współczesnych wyzwań politycznych, społecznych i środowiskowych.
Kryteria oceniania
Ocenie podlega frekwencja (10%), jakość prezentacji pracy domowej (40%), aktywność (20%), oraz udział w końcowym zaliczeniu-projekt (30%).
Nie istnieje możliwość innych form zaliczenia przedmiotu,
Obecność obowiązkowa, dopuszcza się 2 nieobecności nieusprawiedliwione.
Literatura
Źródła:
Infobae, https://www.infobae.com/america/
El Pais, https://elpais.com/
BBC Mundo, https://www.bbc.com/mundo
CNN en Español, https://cnnespanol.cnn.com/
El Colombiano, https://www.elcolombiano.com/
portal REDIAL, https://rediceisal.hypotheses.org/
W cyklu 2024L:
Źródła: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: