Język niemiecki w marketingu 3223-JNB-JNM
Zajęcia mają na celu odnalezienie wyrażeń, słów adekwatnych do komunikowania się w języku niemieckim z grupą docelową danego przedsiębiorstwa poprzez analizę językową reklam w formie tekstu lub w formie audiowizualnej w wybranej przez uczestników studiów podyplomowych branży. Wynikiem tych analiz będą działania zmierzające do wyróżnienia się na tle konkurencji poprzez adekwatną komunikację z wybraną grupą docelową w języku niemieckim (m.in. poprzez marketingowe slogany, prospekty, strony internetowe).
Uczestnicy studiów podyplomowych poznają również techniki marketingowe, strategie marketingowe ATL i BTL oraz studia przypadków, które pokazują najczęstsze problemy pojawiające się przy prowadzeniu działalności marketingowej w obszarze niemieckojęzycznym.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W1
- zna i rozumie podstawową biznesową leksykę i terminologię w języku niemieckim
UMIEJĘTNOŚCI
U2
potrafi przeprowadzić językową analizę źródeł ogólnodostępnych w języku niemieckim na poziomie słowa, zdania oraz tekstu lub analizy audiowizualnej
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K2
potrafi prowadzić dyskusję na temat typowych tendencji używania środków językowych w Niemczech, bazując na własnych badaniach językowych ze źródeł ogólnodostępnych
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny obejmujący tematy omawiane w czasie zajęć.
Egzamin będzie oceniany według następującej skali procentowej poprawności:
65%-70% - dostateczny (3)
71%-75% - dostateczny plus (3,5)
76%-85% - dobry (4)
86%-89% - dobry plus (4,5)
90%-95% - bardzo dobry (5)
96%-100% - bardzo dobry (5!)
Literatura
1. Meissner, H. G. (1990): Strategic International Marketing. Berlin: Springer
2. Kotler, P./Armstrong, G./Wong, V./Saunders, J. (2011): Produkt, in: Schellhase, R. (Hrsg.): Grundlagen des Marketing. München: Pearson Education
3. Kotler, P. (1984): Marketing Management: Analysis, Planning, and Control.
New Jersey: Prentice-Hall
4. Jędrzejczyk. A, Język niemiecki w marketingu, Poltext, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: