- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Praktyczna nauka języka rosyjskiego (B1) 3222-PR4C[B1]-OG
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka.
Celem zajęć jest ponadto szkolenie umiejętności w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania oraz przyswojenie i poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie:
1. ogólnego rozumienia tekstów pisanych i mówionych o zróżnicowanym poziomie trudności
3. wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstowej lub słuchowej, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi ustnej i pisemnej
4. wyrażania własnej opinii z użyciem zasobu leksykalnego i wiadomości uzyskanych podczas zajęć;
5. prowadzenia rozmowy na tematy zaczerpnięte z życia codziennego oraz w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na proste tematy (czynny udział w dyskusji)
Znajomość reguł gramatyki przewiduje: umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań; umiejętność poprawnego rozwiązywania ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych.
Nakład pracy studenta:
Godziny kontaktowe (w sali) – 30 godz.- 1 ECTS
przygotowanie się do zajęć – 15 godz. – 0,5 ECTS
Przygotowanie do pracy zaliczeniowej – 15 godz. – 0,5 ECTS
Razem: 60 godzin – 2 ECTS
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej ZOOM, CLASSROOM oraz innych zalecanych przez Uniwersytet Warszawski.
W cyklu 2023L:
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024L:
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka. Nakład pracy studenta: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2023L: języki obce ogólnouniwersyteckie | Ogólnie: ogólnouniwersyteckie | W cyklu 2024L: języki obce ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
- potrafi samodzielnie planować i realizować uczenie się przez całe życie (K1_U11);
- potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (K1_U12);
- potrafi komunikować się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w języku rosyjskim (K1_U13);
- jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
(K1_K01).
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do końcowego pisemnego tekstu zaliczeniowego:
- obecność na zajęciach;
- kontrola bieżącego przygotowania;
- zaliczenie testów kontrolnych i sprawdzianów tłumaczeniowych;
- zaliczenie projektów grupowych i indywidualnych.
Test końcowy jest w formie pisemnej.
Kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (przeliczenie punktów):
99-100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
93- 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87-92% - 4+ (ocena dobra plus)
77-86% - 4 (ocena dobra)
70-76% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60-69% - 3 (ocena dostateczna)
Na ocenę końcową składa się:
- ocena ciągła, kształtująca (aktywność, przygotowanie do zajęć, testy kontrolne, projekty) – 30%
- końcowy test zaliczeniowy – 70%
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. Obecność studenta na zajęciach jest potwierdzona podpisem na liście. Przekroczenie dozwolonej ilości nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach wymaga uzyskania dodatkowego zaliczenia odpowiedzi ustnej przed przystąpieniem do testu końcowego.
Student ma prawo przystąpić do pisemnego testu zaliczeniowego w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem uzyskania dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej ZOOM, CLASSROOM oraz innych zalecanych przez Uniwersytet Warszawski.
Literatura
Kurs prowadzony na materiałach własnych wykładowcy z wykorzystaniem następujących podręczników i zasobów internetowych:
1. J. Deczewska, K. Świrko. Просто класс. Warszawa: 2019
2. A. Pado, Start.ru cz.1 i 2, WSiP, Warszawa 2006.
3. M. Wiatr-Kmieciak, S.Wujec, Wot i my cz.1 i 2, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2009.
4. A. Ślązak-Gwizdała, O. Tatarchyk , Ekspres na Wschód, COGIT, Warszawa 2012
5. I. Kabyszewa, K.Kusal, Korepetycje domowe. Język rosyjski, Langenscheidt, Warszawa 2009.
6. I. Kabyszewa, K.Kusal, H. Orschel, E.Wedel, Gramatyka rosyjska z ćwiczeniami. Poziom postawowy i średnio zaawansowany, Langenscheidt, Berlin – Monachium – Warszawa – Wiedeń – Zurych, Nowy Jork 2004.
7. A. Gołubiewa, M. Kuratczyk, Twoje testy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
8. A. Golubiewa, Czeczuga W., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, PWN, Warszawa 2011
9. youlang.ru
10. tochka.ru
W cyklu 2023L:
Kurs prowadzony na materiałach własnych wykładowcy z wykorzystaniem następujących podręczników i zasobów internetowych: 1. youlang.ru |
W cyklu 2024L:
Kurs prowadzony na materiałach własnych wykładowcy z wykorzystaniem następujących podręczników i zasobów internetowych: 1. youlang.ru |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Zajęcia odbywają się online na platformie ZOOM. Pracujemy z włączoną kamerą i na stabilnym łączu internetowym. |
W cyklu 2024L:
Zajęcia odbywają się online na platformie ZOOM. Pracujemy z włączoną kamerą i na stabilnym łączu internetowym. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: