- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Kształcenie kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka rosyjskiego (A2+) 3222-KKKR2C[A2]-OG
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka.
Celem zajęć jest ponadto szkolenie umiejętności w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania oraz przyswojenie i poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie:
1. ogólnego rozumienia tekstów pisanych i mówionych o zróżnicowanym poziomie trudności
2. wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstowej lub słuchowej, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi ustnej i pisemnej (złożonej)
3. wyrażania własnej opinii z użyciem zasobu leksykalnego i wiadomości uzyskanych podczas zajęć;
4. prowadzenia rozmowy na tematy zaczerpnięte z życia codziennego oraz w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na trudniejsze tematy (czynny udział w dyskusji, debacie etc)
Znajomość reguł gramatyki przewiduje: umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań; umiejętność poprawnego rozwiązywania ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych.
Nakład pracy studenta:
Godziny kontaktowe (w sali)– 60 godz.- 2 ECTS
przygotowanie się do zajęć – 30 godz.- 1 ECTS
Przygotowanie do testu końcowego – 30 godz. – 1 ECTS
Razem: 120 godzin - 4 ECTS
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej ZOOM, CLASSROOM oraz innych zalecanych przez Uniwersytet Warszawski.
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu semestru student:
- zna i rozumie język rosyjski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A2 +Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W12);
- potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku rosyjskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A2 +Europejskiego Systemu Opisu (K1-U14).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do testu końcowego:
- obecność na zajęciach;
- kontrola bieżącego przygotowania;
- zaliczenie testów kontrolnych i sprawdzianów tłumaczeniowych;
- zaliczenie projektów grupowych i indywidualnych.
Przedmiot kończy się jest pisemnym testem końcowym.
Uwaga:
W przypadku gdy test będzie odbywać się w trybie zdalnym, możliwa jest zmiana formy na ustną.
Kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (przeliczenie punktów):
99-100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
93- 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87-92% - 4+ (ocena dobra plus)
77-86% - 4 (ocena dobra)
70-76% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60-69% - 3 (ocena dostateczna)
Na ocenę końcową składa się: średnia ocena z prac śródsemestralnych (30%) oraz z testu końcowego (70%).
Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. Przekroczenie dozwolonej ilości nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach skutkuje dodatkową odpowiedzią ustną przed przystąpieniem do testu końcowego.
Student ma prawo przystąpić do testu końcowego w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu.
Literatura
1.A. Ślązak-Gwizdała, O. Tatarchyk , Ekspres na Wschód, COGIT, Warszawa 2012
2. M.Cieplicka, D. Torzewska, Russkij jazyk. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2008.
3. H. Lewandowska, H. Wróblewska, Слова..., слова..., слова..., Kraków 2009.
4.J. Dobrowolski, Ćwiczenia z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004.
6.A. Golubiewa, Czeczuga W., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, PWN, Warszawa 2011
7. Platforma edukacyjna Youlang
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: