Praktyczna nauka języka angielskiego 3222-50PNA4C-N
Zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego (30 godzin w semestrze) mają na celu zapewnienie pomocy studentom w opanowaniu umiejętności pisania, czytania, słuchania i mówienia w języku angielskim na poziomie C1/C2.
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby zarówno poznawcze, jak i komunikacyjne, studentów, oraz na ich zamierzenia związane ze zdobyciem kwalifikacji niezbędnych dla wykonywania przyszłej profesji. Priorytetem jest przygotowanie przyszłych absolwentów do potrzeb rynku pracy, motywowanych kompetencją językową.
Ćwiczenia mają na celu:
- rozwijanie sprawności mówienia, których celem jest porozumiewanie się z płynnością oraz spontanicznością, która zapewni rozmowę w różnych sytuacjach komunikacyjnych
-rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu
-poznawanie i stosowani słownictwa
-rozwijanie sprawności pisania
- znajomość reguł gramatyki.
Nakład pracy studenta:
Liczba godzin, które student powinien przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się wynosi:
• godziny zorganizowane – 30 godzin w sali, 2 godziny tygodniowo = 1 ECTS;
• praca samodzielna studenta – 45 godzin przygotowanie do zajęć i 15 godzin przygotowanie do egzaminu/zaliczenia = 2 ECTS
Razem 90 godzin
W cyklu 2023L:
Zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego (30 godzin w semestrze) mają na celu zapewnienie pomocy studentom w opanowaniu umiejętności pisania, czytania, słuchania i mówienia w języku angielskim na poziomie C1/C2. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla
poziomu C1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
K2_W09,
Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z
wymaganiami określonymi dla poziomu C1+ Europejskiego Systemu
Opisu Kształcenia Językowego K2_U10,
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści K2_K01
Kryteria oceniania
Ocena końcowa składa się z:
ocena ciągła, kształtująca:
- testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25%
- prezentacje grupowe i indywidualne – 25%
- ocena z egzaminu końcowego - 50%
Egzamin końcowy składa się z części pisemnej:
kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych:
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 93% - 4+ (ocena dobra plus)
94% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
warunek dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu/dopuszczenia do zaliczenia końcowego:
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
3 ECTS = 30 godz w sali (1 ECTS), 45 godz przygotowania się do zajęć (1,5 ECTS), 15 godz przygotowania się do egzaminu (0,5 ECTS)
Literatura
Podstawowy podręcznik:
D. Cotton, D. Favley, S. Kent, I. Lebau, G. Rees, New Language Leader Advanced, Pearson, 2015
Materiały dodatkowe:
V. Evans, Successful Wrtiting Proficiency, Express Publishing, 2005;
M. Vince, Advanced Language Practice, McMillan, 2010
materiały autorskie.
W cyklu 2023L:
Podstawowy podręcznik: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: