Praktyczna nauka języka angielskiego 3222-50PA3C-N
Ćwiczenia praktyczne (15 tygodni zajęć w semestrze, 2 godziny w tygodniu).
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby zarówno poznawcze, jak i komunikacyjne, studentów, oraz na ich zamierzenia związane ze zdobyciem kwalifikacji niezbędnych dla wykonywania przyszłej profesji. Priorytetem jest przygotowanie przyszłych absolwentów do potrzeb rynku pracy, motywowanych kompetencją językową. Zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka. Celem zajęć jest rozwój następujących kompetencji językowych:
- słuchanie tekstów i wykonywanie ćwiczeń ustnych (prowadzenie rozmów na różne tematy, a poprzez to, ćwiczenie i doskonalenie wymowy);
- poznawanie słownictwa związanego z różnymi dziedzinami życia studenta i szerzej – człowieka w społeczeństwie, czytanie tekstów specjalistycznych, związanych z zainteresowaniami osobistymi oraz zawodowymi (na bazie artykułów naukowych oraz informacyjnych), a także wyszukiwanie oraz porównywanie informacji z różnych źródeł;
- rozwój umiejętności samodzielnego tworzenia złożonych wypowiedzi w języku angielskim poprzez pisanie tekstów o różnym stopniu trudności, np. wypracowań, rozprawek, opracowań tekstu, esejów, referatów i recenzji, pisanie korespondencji prywatnej oraz oficjalnej, przy czym głównym kierunkiem pisania jest kierunek tworzenia esejów;
- rozwijanie sprawności mówienia, których celem jest porozumiewanie się z płynnością oraz spontanicznością, która zapewni rozmowę w różnych sytuacjach komunikacyjnych – opisywanie wydarzeń bieżących oraz własnych doświadczeń, wyjaśnianie planów, zamiarów, przyczyn, poglądów; wyrażanie opinii, czynny udział w dyskusji, prezentacja tematów z różnych dziedzin życia społecznego.
Ćwiczenia językowe poświęcone są zwłaszcza rozwojowi kompetencji komunikacyjnej. Podczas zajęć przedstawiony zostaje temat, a student ma możliwość zapoznania się z zasobem leksykalnym dotyczącym tematu, konstrukcjami, pozwalającymi na swobodne omawianie tematu w sposób ogólny oraz szczegółowy, na wyrażanie swojego stanowiska przy pomocy argumentów, na uzasadnianie swojej opinii i poglądów, na porozumiewanie się w sposób spontaniczny, na prowadzenie swobodnej rozmowy, na branie udziału w omawianiu problemu, w dyskusji i w debatach.
Nakład pracy studenta:
• godziny zorganizowane – 15 tygodni w semestrze, 2 godziny tygodniowo;
• szacunkowa praca samodzielna studenta – 60 godzin pracy w semestrze.
Celem zajęć jest poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie:
• wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstu pisanego lub słuchanego, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi złożonej, ustnej i pisemnej;
• komunikowania się w typowych sytuacjach społecznych; rozumienia relacji w procesie komunikowania się z ludźmi; umiejętności reagowania w różnorodnych sytuacjach życia prywatnego i zawodowego;
• prowadzenia rozmowy na tematy w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na wybrane tematy zawodowe (czynny udział w dyskusji, debacie etc.);
• aktywizowania języka potocznego z wykorzystaniem wybranych sformułowań terminologicznych;
• tłumaczenia niektórych typów tekstu i/lub korekty tekstów tłumaczonych z języka angielskiego lub na język angielski;
• pisania prac w języku angielskim – różnorodnych pod względem stylistycznym oraz tematycznym, poprawnego stosowania wyrażeń językowych w zakresie zróżnicowanych rodzajów komunikacji językowej, ogólnej i profesjonalnej.
Znajomość reguł gramatyki przewiduje: poprawne rozwiązywanie zróżnicowanych ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych, oraz rozwijanie sprawności językowych (zwłaszcza kompetencji komunikacyjnej) na poziomie do którego dążymy, to jest na poziomie zaawansowanym (C1/C2), przy czym celem jest poziom C1 plus.
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji zdalnej (tzw. komunikacji na odległość), najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW.
W cyklu 2023Z:
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby w drodze doskonalenia poniższych umiejętności językowych na poziomie C1 opanować umiejętności językowe na poziomie C1 PLUS: Student potrafi zrozumieć obszerne teksty dotyczące bardzo różnorodnych tematów. Czytając i słuchając potrafi zrozumieć nie tylko podstawowy komunikat, ale także podteksty, znaczenia ukryte i nastawienie autora tekstu. Potrafi wypowiadać się płynnie, szybko i swobodnie dobierając właściwe sformułowania. Skutecznie i swobodnie potrafi posługiwać się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. Potrafi formułować przejrzyste, dobrze skonstruowane, szczegółowe wypowiedzi pisemne dotyczące szerokiego zakresu tematów posługując się regułami gramatycznymi oraz narzędziami językowymi służącymi organizacji wypowiedzi ustnej oraz pisemnej w sposób wskazujący na dobre/bardzo dobre opanowanie języka. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Z:
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby w drodze doskonalenia poniższych umiejętności językowych na poziomie C1 opanować umiejętności językowe na poziomie C1 PLUS: Student potrafi zrozumieć obszerne teksty dotyczące bardzo różnorodnych tematów. Czytając i słuchając potrafi zrozumieć nie tylko podstawowy komunikat, ale także podteksty, znaczenia ukryte i nastawienie autora tekstu. Potrafi wypowiadać się płynnie, szybko i swobodnie dobierając właściwe sformułowania. Skutecznie i swobodnie potrafi posługiwać się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. Potrafi formułować przejrzyste, dobrze skonstruowane, szczegółowe wypowiedzi pisemne dotyczące szerokiego zakresu tematów posługując się regułami gramatycznymi oraz narzędziami językowymi służącymi organizacji wypowiedzi ustnej oraz pisemnej w sposób wskazujący na dobre/bardzo dobre opanowanie języka. Nakład pracy studenta: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K2_W09, K2_U10, K2_K01
Student potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 plus (K2_W09).
Student potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim na poziomie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu C1 plus (K2_U010).
Student jest przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści komunikowanych w języku nauczania (K2_K01).
Kryteria oceniania
Przedmiot ma 3 punkty ECTS = 90 godzin
30 godzin w sali
30 godzin - przygotowanie się do zajęć
15 godzin - opracowanie prezentacji
15 godzin - przygotowanie się do egzaminu końcowego
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do końcowego egzaminu, składniki oceny:
- testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25%
- prezentacje grupowe i indywidualne – 25%
- zaliczenie końcowe: 50%
zaliczenie końcowe składa się z części pisemnej:
Test pisemny, gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych:
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Zoom i Classroom oraz in. zalecanych przez UW.
Literatura
Obowiązujący podręcznik to: New Language Leader. Advanced.
Materiały uzupełniające przygotowane przez prowadzącego (w tym linki do kanałów edukacyjnych publikowanych w serwisie YouTube).
Pomocne mogą okazać się również: 1. M. McCarthy, F. O’Dell, English Vocabulary in Use, 2002, Cambridge University Press. 2. M. McCarthy, F. O’Dell, English Phrasal Verbs in Use. Advanced, 2007, Cambridge University Press.
W cyklu 2023Z:
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Advanced, Pearson Education Limited McCarthy M., O'Dell., (2017) English Vocabulary in Use Advanced, Cambridge University Press Hewings M., (2014) Advanced Grammar in Use, Cambridge University Press Evans V., (2014) Successful Writing Proficiency, Pearson Education Limited |
W cyklu 2024Z:
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Advanced, Pearson Education Limited McCarthy M., O'Dell., (2017) English Vocabulary in Use Advanced, Cambridge University Press Hewings M., (2014) Advanced Grammar in Use, Cambridge University Press Evans V., (2014) Successful Writing Proficiency, Pearson Education Limited |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Zoom i Classroom oraz in. zalecanych przez UW. W przypadku zdalnego trybu nauczania, możliwa jest zmiana formy egzaminu/testu końcowego z pisemnego na ustny. |
W cyklu 2024Z:
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Zoom i Classroom oraz in. zalecanych przez UW. W przypadku zdalnego trybu nauczania, możliwa jest zmiana formy egzaminu/testu końcowego z pisemnego na ustny. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: