Praktyczna nauka języka angielskiego 3222-50PA2C-N
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby zarówno poznawcze, jak i komunikacyjne, studentów, oraz na ich zamierzenia związane ze zdobyciem kwalifikacji niezbędnych dla wykonywania przyszłej profesji. Priorytetem jest przygotowanie przyszłych absolwentów do potrzeb rynku pracy, motywowanych kompetencją językową. Zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka.
Celem zajęć jest poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie:
• wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstu pisanego lub słuchanego, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi złożonej, ustnej i pisemnej;
• komunikowania się w typowych sytuacjach społecznych; rozumienia relacji w procesie komunikowania się z ludźmi; umiejętności reagowania w różnorodnych sytuacjach życia prywatnego i zawodowego;
• prowadzenia rozmowy na tematy w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na wybrane tematy zawodowe (czynny udział w dyskusji, debacie etc.);
• aktywizowania języka potocznego z wykorzystaniem wybranych sformułowań terminologicznych;
• tłumaczenia niektórych typów tekstu i/lub korekty tekstów tłumaczonych z języka angielskiego lub na język angielski;
• pisania prac w języku angielskim – różnorodnych pod względem stylistycznym oraz tematycznym, poprawnego stosowania wyrażeń językowych w zakresie zróżnicowanych rodzajów komunikacji językowej, ogólnej i profesjonalnej.
Znajomość reguł gramatyki przewiduje: poprawne rozwiązywanie zróżnicowanych ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych, oraz rozwijanie sprawności językowych (zwłaszcza kompetencji komunikacyjnej) na poziomie do którego dążymy, to jest na poziomie zaawansowanym (C1).
Nakład pracy studenta:
godziny zorganizowane = 30 godzin (1 ECTS).
praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć (0,5 ECTS), 15h przygotowanie do egzaminu (0,5 ECTS)
____
Razem 60 godzin 2 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10)
Student potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10)
student gotów jest krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01)
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
- obecność na zajęciach;
- zaliczenie testów kontrolnych;
- zaliczenie projektu indywidualnego, projektu grupowego.
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny: zaliczenie na dyżurach lub praca dodatkowa.
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę przeprowadzanym na przedostatnich lub ostatnich zajęciach w semestrze. W trakcie semestru jest sprawdzian śród-semestralny, dający informację zwrotna względem stopnia przygotowania do testu kończącego.
Wynik testów, projektów, a także testu pisemnego kończącego zależny jest od spełnienia kryteriów poprawności realizacji zadań. Kryteria te są przedstawione w formie progów procentowych:
99% -100% - 5! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
Student ma prawo do przystąpienia do końcowego testu zaliczeniowego w takiej samej formie w drugim terminie, w sesji podstawowej lub w sesji poprawkowej, pod warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu.
Literatura
Podstawowy podręcznik:
D. Cotton, D. Favley, S. Kent, I. Lebau, G. Rees, New Language Leader Advanced, Pearson, 2015
Materiały dodatkowe:
V. Evans, Successful Wrtiting Proficiency, Express Publishing, 2005;
M. Vince, Advanced Language Practice, McMillan, 2010
https://www.bbc.co.uk/news
https://edition.cnn.com/
materiały autorskie.
W cyklu 2023L:
Podstawowy podręcznik: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: