Praktyczna nauka języka angielskiego 3222-50PA1C-N
Ćwiczenia praktyczne (15 tygodni zajęć w semestrze, 2 pary zajęć w tygodniu).
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby zarówno poznawcze, jak i komunikacyjne, studentów, oraz na ich zamierzenia związane ze zdobyciem kwalifikacji niezbędnych dla wykonywania przyszłej profesji. Priorytetem jest przygotowanie przyszłych absolwentów do potrzeb rynku pracy, motywowanych kompetencją językową. Zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka. Celem zajęć jest rozwój następujących kompetencji językowych:
- słuchanie tekstów i wykonywanie ćwiczeń ustnych (prowadzenie rozmów na różne tematy, a poprzez to, ćwiczenie i doskonalenie wymowy);
- poznawanie słownictwa związanego z różnymi dziedzinami życia studenta i szerzej – człowieka w społeczeństwie, czytanie tekstów specjalistycznych, związanych z zainteresowaniami osobistymi oraz zawodowymi (na bazie artykułów naukowych oraz informacyjnych), a także wyszukiwanie oraz porównywanie informacji z różnych źródeł;
- rozwój umiejętności samodzielnego tworzenia złożonych wypowiedzi w języku angielskim poprzez pisanie tekstów o różnym stopniu trudności, np. wypracowań, rozprawek, opracowań tekstu, esejów, referatów i recenzji, pisanie korespondencji prywatnej oraz oficjalnej, przy czym głównym kierunkiem pisania jest kierunek tworzenia esejów;
- rozwijanie sprawności mówienia, których celem jest porozumiewanie się z płynnością oraz spontanicznością, która zapewni rozmowę w różnych sytuacjach komunikacyjnych – opisywanie wydarzeń bieżących oraz własnych doświadczeń, wyjaśnianie planów, zamiarów, przyczyn, poglądów; wyrażanie opinii, czynny udział w dyskusji, prezentacja tematów z różnych dziedzin życia społecznego.
Ćwiczenia językowe poświęcone są zwłaszcza rozwojowi kompetencji komunikacyjnej. Podczas zajęć przedstawiony zostaje temat, a student ma możliwość zapoznania się z zasobem leksykalnym dotyczącym tematu, konstrukcjami, pozwalającymi na swobodne omawianie tematu w sposób ogólny oraz szczegółowy, na wyrażanie swojego stanowiska przy pomocy argumentów, na uzasadnianie swojej opinii i poglądów, na porozumiewanie się w sposób spontaniczny, na prowadzenie swobodnej rozmowy, na branie udziału w omawianiu problemu, w dyskusji i w debatach.
Nakład pracy studenta:
• godziny zorganizowane – 60 godzin w semestrze;
• szacunkowa praca samodzielna studenta jako przygotowanie do zajęć – 60 godzin pracy w semestrze.
• przygotowanie do egzaminu – 30 godzin w semestrze.
Celem zajęć jest poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie:
• wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstu pisanego lub słuchanego, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi złożonej, ustnej i pisemnej;
• komunikowania się w typowych sytuacjach społecznych; rozumienia relacji w procesie komunikowania się z ludźmi; umiejętności reagowania w różnorodnych sytuacjach życia prywatnego i zawodowego;
• prowadzenia rozmowy na tematy w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na wybrane tematy zawodowe (czynny udział w dyskusji, debacie etc.);
• aktywizowania języka potocznego z wykorzystaniem wybranych sformułowań terminologicznych;
• tłumaczenia niektórych typów tekstu i/lub korekty tekstów tłumaczonych z języka angielskiego lub na język angielski;
• pisania prac w języku angielskim – różnorodnych pod względem stylistycznym oraz tematycznym, poprawnego stosowania wyrażeń językowych w zakresie zróżnicowanych rodzajów komunikacji językowej, ogólnej i profesjonalnej.
Znajomość reguł gramatyki przewiduje: poprawne rozwiązywanie zróżnicowanych ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych, oraz rozwijanie sprawności językowych (zwłaszcza kompetencji komunikacyjnej) na poziomie do którego dążymy, to jest na poziomie zaawansowanym (C1).
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość zalecanych przez UW (Zoom i Google Forms).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K2_W09 Absolwent zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 +/C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
K2_U10 Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 +/ C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
K2_K01 Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do egzaminu:
- obecność na zajęciach;
- zaliczenie testów kontrolnych i esejów;
- zaliczenie projektu indywidualnego, projektu grupowego.
Student ma prawo do trzech nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Przedmiot kończy się egzaminem. Niezaliczenie ćwiczeń w wyznaczonym terminie (najpóźniej na przedostatnim dyżurze przed sesją) powoduje utratę możliwości przystąpienia do egzaminu w terminie I.
Student ma prawo do przystąpienia do egzaminu w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu.
Kryteria oceny wypowiedzi pisemnej:
a/ gramatyka i leksyka (komponent gramatyczno-leksykalny)
b/ kompozycja i styl (komponent gramatyczno-leksykalny)
c/ faktografia i treść
Kryteria oceny wypowiedzi ustnej:
a/ zgodność wypowiedzi z tematem,
b/ spójność i płynność wypowiedzi,
c/ elokwencja wypowiedzi
Wynik egzaminu pisemnego zależny jest od spełnienia kryteriów poprawności realizacji zadań. Kryteria te dotyczą także innych zaliczeń w trakcie semestru. Są one przedstawione w formie progów procentowych:
99% -100% - 5! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
Literatura
Obowiązujący podręcznik to: New Language Leader. Advanced.
Materiały uzupełniające przygotowane przez prowadzącego (w tym linki do kanałów edukacyjnych publikowanych w serwisie YouTube).
Pomocne mogą okazać się również: 1. M. McCarthy, F. O’Dell, English Vocabulary in Use, 2002, Cambridge University Press. 2. M. McCarthy, F. O’Dell, English Phrasal Verbs in Use. Advanced, 2007, Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: