Język angielski w naukach społecznych 3222-50JANS1C-N
Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności językowych studentów w zakresie języka angielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem jego zastosowania w naukach społecznych. Kurs jest ukierunkowany na rozwijanie umiejętności czytania i analizy tekstów naukowych w języku angielskim; udoskonalenie umiejętności pisania akademickiego, w tym esejów, raportów i prac badawczych; doskonalenie umiejętności prezentacji ustnych i prowadzenia dyskusji na tematy związane z naukami społecznymi; rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia wykładów oraz prezentacji w języku angielskim oraz zwiększenie zasobu słownictwa specjalistycznego z zakresu nauk społecznych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
S1_W04 - Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu związki badań filologicznych i ich złożone zależności z innymi dyscyplinami naukowymi
S1_W05 - Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu psychologiczne podstawy funkcjonowania języka
S1_W11Absolwent zna i rozumiej ęzyk angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla
poziomu co najmniej C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia
Językowego
S1_U11 - Absolwent potrafi prowadzić debatę na tematy specjalistyczne
S1_U13 - Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu co najmniej C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
S1_K02 - Absolwent potrafi właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, dokonywać twórczej interpretacji i prezentacji informacji z zakresu literatury angielskiej
Kryteria oceniania
Przedmiot ma 2 punkty ECTS:
30 godzin w sali
20 godzin - praca indywidualna
10 godzin - przygotowanie do zaliczenia
Warunki zaliczenia przedmiotu:
- obecność na zajęciach;
- zaliczenie testów kontrolnych;
- zaliczenie projektu indywidualnego, projektu grupowego.
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu
nieobecności decyduje wykładowca. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być
podstawą do niezaliczenia przedmiotu. Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny: zaliczenie na dyżurach lub praca dodatkowa.
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę przeprowadzanym na przedostatnich lub ostatnich zajęciach w semestrze. W trakcie semestru
jest sprawdzian śród-semestralny, dający informację zwrotna względem stopnia przygotowania do testu kończącego.
Wynik testów, projektów, a także testu pisemnego kończącego zależny jest od spełnienia kryteriów poprawności realizacji zadań. Kryteria
te są przedstawione w formie progów procentowych:
99% -100% - 5! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
Student ma prawo do przystąpienia do końcowego testu zaliczeniowego w takiej samej formie w drugim terminie, w sesji podstawowej lub
w sesji poprawkowej, pod warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu.
Literatura
Podstawowy podręcznik:
D. Cotton, D. Favley, S. Kent, I. Lebau, G. Rees, New Language Leader Advanced, Pearson, 2015
Materiały dodatkowe:
V. Evans, Successful Wrtiting Proficiency, Express Publishing, 2005;
M. Vince, Advanced Language Practice, McMillan, 2010
https://www.bbc.co.uk/news
https://edition.cnn.com/
materiały autorskie.
Literatura uzupełniająca
Bailey, S. (2018). Academic Writing: A Handbook for International Students. Routledge.
McCarthy, M., & O'Dell, F. (2017). Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press.
Swales, J. M., & Feak, C. B. (2012). Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. University of Michigan Press.
Hyland, K. (2009). Academic Discourse: English in a Global Context. Continuum.
Jordan, R. R. (1997). English for Academic Purposes: A Guide and Resource Book for Teachers. Cambridge University Press.
Paltridge, B., & Starfield, S. (2007). Thesis and Dissertation Writing in a Second Language: A Handbook for Supervisors. Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: