Literatura ukraińska a nowe technologie 3222-35LUNT2K-N
Kluczowe zagadnienia:
Współczesne pojęcie literatury.
Rola nowych technologii w dzisiejszym świecie literackim.
Literatura ukraińska w erze cyfrowej: e-booki i literatura elektroniczna; rozwój literatury ukraińskiej w kontekście mediów społecznościowych – rola mediów w promocji literatury.
Blogi literackie i wpływ recenzji online.
Platformy publikacyjne.
Audiobooki i podcasty literackie.
Wirtualne wydarzenia literackie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu studentka/student:
zna i rozumie medialny kontekst literatury ukraińskiej oraz współczesne formy funkcjonowania literatury (K1_W07)
potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować i oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące literatury ukraińskiej (K1_U03)
potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi właściwymi dla literatury ukraińskiej (K1_U04)
sformułować i rozwiązać zadanie badawcze w zakresie ukraińskiego literaturoznawstwa (K1_U06)
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści ( K1_K01)
Kryteria oceniania
Test pisemny.
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do egzaminu:
- ocena ciągła, czyli aktywne uczestnictwo w zajęciach;
- systematyczne przygotowanie na zajęcia zadanego materiału.
Przy zaliczeniach stosuje się następujące kryteria:
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty – 5,0 (ocena bardzo dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z niewielką liczbą błędów lub nieścisłości – 4,5 (ocena dobra plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych (mniej istotnych) aspektów – 4,0 (ocena dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów oraz z istotnymi nieścisłościami – 3,5 (ocena dostateczna plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem istotnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami – 3,0 (ocena dostateczna plus)
- brak osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia – 2,0 (ocena niedostateczna)
Składniki oceny:
- ocena ciągła, kształtująca (bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność) – 50%
Na ocenę końcową składa się praca w trakcie semestru (30%) oraz wynik egzaminu (70%).
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym//zaliczeniem na ocenę, gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (punkty uzyskane z egzaminu ustnego i pisemnego)
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 85% - 4 (ocena dobra)
86% - 91% - 4+ (ocena dobra plus)
92% - 97% - 5 (ocena bardzo dobra)
98% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu jest również obecność na zajęciach (zgodnie z Regulaminem Studiów na UW)
Student ma prawo do 2 (na 30 godzin) nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
M. Janusiewicz, Literatura doby Internetu. Interaktywność i multimedialność tekstu.
B.W. Biriukow, J.S Geller Cybernetyka w naukach humanistycznych, przeł. J. Sarna, wstęp
J. Kossecki, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1983;
P. Sienkiewicz Poszukiwanie Golema: o cybernetyce i cybernetykach, Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1988.
102 Zob. J. Kossecki Cybernetyka kultury, PIW, Warszawa 1974.
P. Zawojski Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii.
M. Górska-Olesińska, Poezja nomadyczna, w: Sztuki w prze-
strzeni transmedialnej, s. 210-220.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: