Dyplomacja kulturalna 3222-35DK3K-N
W trakcie zajęć omawiane będą najważniejsze zagadnienia związane z dyplomacją kulturalną. Zajmiemy się zarówno stroną teoretyczą – refleksją nad samym pojęciem, refleksjami które ono wywołuje, określeniem pola działań dyplomacji kulturalnej, jak I stroną praktyczną – przyjrzymy się działaniom w zakresie ukraińskiej dyplomacji kulturalnej I nauczymy mechanizmów potrzebnych do samodzielnego zaprojektowania działania w tym zakresie
Bloki tematyczne:
Dyplomacja publiczna a kulturalna
Dyplomacja akademicka
Dyplomacja kulturalna jako narzędzie soft power
Podmioty dyplomacji kulturalnej
Dyplomacja kulturalna a formy komunikacji
Analiza działań z zakresu ukraińskiej dyplomacji kulturalnej
Projekty z zakresu dyplomacji kulturalnej
W cyklu 2024Z:
W trakcie zajęć omawiane będą najważniejsze zagadnienia związane z dyplomacją kulturalną. Zajmiemy się zarówno stroną teoretyczą – refleksją nad samym pojęciem, refleksjami które ono wywołuje, określeniem pola działań dyplomacji kulturalnej, jak I stroną praktyczną – przyjrzymy się działaniom w zakresie ukraińskiej dyplomacji kulturalnej I nauczymy mechanizmów potrzebnych do samodzielnego zaprojektowania działania w tym zakresie Bloki tematyczne: Dyplomacja publiczna a kulturalna |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Ogólnie: w sali | W cyklu 2024Z: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu związki badań filologicznych i ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi;
Student zna i rozumie historię i kontekst kulturowy Ukrainy;
Student potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować i oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące języka ukraińskiego
Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do końcowego zaliczenia jest:
• systematyczne przygotowanie na zajęcia zadanego materiału - ocena ciągła, kształtująca 50 %
• przeprowadzenie i zaprezentowanie grupowego projektu z zakresu dyplomacji kulturalnej 50 %
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę wedle następujących kryteriów przedstawionych w formie progów procentowych
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 93% - 4+ (ocena dobra plus)
94% - 97 % - 5 (ocena bardzo dobra)
98% -100% - 5 ! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
Kryteria oceny:
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne
aspekty – 5,0 (ocena bardzo dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne
aspekty z niewielką liczbą błędów lub nieścisłości – 4,5 (ocena dobra plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych (mniej
istotnych) aspektów – 4,0 (ocena dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych
aspektów oraz z istotnymi nieścisłościami – 3,5 (ocena dostateczna plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem istotnych aspektów
lub z poważnymi nieścisłościami – 3,0 (ocena dostateczna plus)
- brak osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia – 2,0 (ocena niedostateczna)
Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia.
Zajęcia podczas, których student był nieobecny może zaliczyć w trakcie dyżuru wykładowcy.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Student ma prawo przystąpić do egzaminu w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu.
Literatura
C. Schneider, Diplomacy That Works: 'Best Practices' in Cultural Diplomacy, Cultural Diplomacy Research Series, Center 4. for Arts and Culture, 1999,
Finn, The Case for Cultural Diplomacy: Engaging Foreign Audiences, Foreign Affairs, 2005
J. Nye, "Soft power [w:] “Foreign policy” 80 (1990), s. 153-171.
P.M.Goff, Cultural Diplomacy [w:] A.E.Cooper, J.Heine, R.Thakur, The Oxford Handbook of Modern Diplomacy, Oxford University Press, 2015.
B.Ociepka, Miękka siła i dyplomacja publiczna Polski, Warszawa 2013.
K. Sekutowicz, Monitorowanie i ewaluacja, w: praca zbiorowa, Wiedza i doświadczenie, Zarządzanie, planowanie i ocenia własnych działań, moduł 1, ss. 57-82, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa, 2006
M. Grabowska, T. Szawiel, Budowanie demokracji, rozdział 3: Społeczeństwo obywatelskie, punkt Społeczeństwo obywatelskie a kapitał społeczny, s. 131-134.
Projekty kulturalne - krok po kroku, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2004.
online:
Global Presence Index (IEPG)
McClory’s soft power ranking
W cyklu 2024Z:
C. Schneider, Diplomacy That Works: 'Best Practices' in Cultural Diplomacy, Cultural Diplomacy Research Series, Center 4. for Arts and Culture, 1999, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: