Seminarium licencjackie literaturoznawcze I 3222-34SL5S-N
Studenci integrują wiadomości dotyczące historii i teorii literatury i kultury ze szczególnym uwzględnieniem czasów współczesnych. Omawiamy metodologie badań literaturoznawczych w kontekście dzieł współczesnej ukraińskiej kultury. Studenci przygotowują konspekt pracy licencjackiej oraz jej pierwszy rozdział. Na zajęciach poddajemy analizie poszczególne propozycje badawcze studentów.
Nakład pracy studenta:
30 godzin w sali – 1 ECTS
90 godzin przygotowanie do zajęć, samodzielna praca studenta nad wybranym przez siebie tematem pracy, pisanie zadanych fragmentów pracy, analiza literatury przedmiotu – 3 ECTS
W cyklu 2024Z:
Studenci integrują wiadomości dotyczące historii i teorii literatury i kultury ze szczególnym uwzględnieniem czasów współczesnych. Omawiamy metodologie badań literaturoznawczych w kontekście dzieł współczesnej ukraińskiej kultury. Studenci przygotowują konspekt pracy licencjackiej oraz jej pierwszy rozdział. Na zajęciach poddajemy analizie poszczególne propozycje badawcze studentów. |
Rodzaj przedmiotu
seminaria licencjackie
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię i metodologię badań literaturoznawczych (K1_W02 )
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu związki badań filologicznych i ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi (K1_W03)
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu historię i konteksty literatury ukraińskiej (K1_W07)
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (K1_W11)
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi właściwymi dla językoznawstwa ukraińskiego (K1_U02)
Student potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować i oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące literatury ukraińskiej (K1_U03)
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi właściwymi dla literatury ukraińskiej (K1_U04)
Student potrafi sformułować i rozwiązać zadanie badawcze w zakresie ukraińskiego literaturoznawstwa (K1_U06)
Student potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii filologicznej (K1_U08)
Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (K1_U12)
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01)
Student jest gotów do przestrzegania zasad etycznych, w tym m.in. korzystania z cudzego dorobku naukowego (K1_K03)
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zatwierdzenie konspektu pracy dyplomowej oraz złożenie pierwszego rozdziału pracy.
Przy zaliczeniu stosuje się następujące kryteria:
zatwierdzenie konspektu pracy dyplomowej – 50%
złożenie pierwszego rozdziału pracy - 50%
Kryteria oceny pierwszego rozdziału pracy dyplomowej:
a/ zgodność z tematem,
b/ zgodność z zasadami wypowiedzi naukowej,
c/ poprawność merytoryczna i kompozycyjna,
d/ objętość pracy,
e/ poprawność językowa,
f/ poprawność edycyjna,
g/udział studenta w wypracowaniu ostatecznego układu pracy,
h/ poziom zaangażowania studenta w trakcie wykonywania pracy,
i/ innowacyjność studenta,
j/ aktywność studenta w dobieraniu i wykorzystaniu literatury podmiotu i literatury przedmiotu,
k/ umiejętność studenta w zakresie przygotowania formalnej strony złożonego tekstu.
Zasady zaliczenia poprawkowego są takie same, jak w sesji głównej.
Literatura
P. Olivier, Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów
Abrams M.H., Orientacje teoretyczne. W: Abrams M.H., Zwierciadło i lampa. Gdańsk 2003.
Becker H.S., Warsztat pisarski badacza, tł. P. Tomanek, Warszawa 2013.
Markiewicz H., O falsyfikowaniu interpretacji literackich. W: Dopowiedzenia. Rozprawy i szkice z wiedzy o literaturze, Kraków 2000.
Nycz R., Nowa humanistyka w Polsce: kilka bardzo subiektywnych obserwacji, koniektur, refutacji, „Teksty Drugie” 2017, nr 1.
Інтертекстуальність: історія, теорія, поетика : навч. посіб. / Мар'яна Шаповал. – К. : Вид.-полігр. центр “Київ. ун-т”, 2013
Василенко М. К., Динаміка розвитку інформаційних та аналітичних жанрів в українській пресі, Київ 2006 p.
Т. Гундорова, Післячорнобильська бібліотека. Український
літературний постмодерн, Київ 2005.
Т. Гундорова,Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми, Київ 2013.
Literatura uzupełniająca:
M. Heller, Jak być uczonym, Kraków 2009.
J. Blackwell, J. Martin, A Scientific Approach to Scientific Writing
i inne w zależności od potrzeb studentów
W cyklu 2024Z:
P. Olivier, Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów Literatura uzupełniająca: i inne w zależności od potrzeb studentów |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Zajęcia odbywają się w pokoju pracowniczym 3.253 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: