Pisanie tekstów akademickich w języku ukraińskim 3222-30PTU4K-N
Konwersatorium ma na celu przekazanie wiedzy i praktyki niezbędnej w prawidłowym budowaniu struktury pracy naukowej, przede wszystkim pod kątem wymogów pracy licencjackiej oraz aparatu badawczego. Omówione zostaną podstawowe problemy, pojawiające u studentów podczas pisania tekstów akademickich:
– wybór i formułowanie tematu,
– aktualność tematu badawczego,
– wybór literatury i materiału źródłowego,
– sposób budowania argumentacji z wykorzystaniem pojęć literaturoznawczych i językoznawczych,
– przedmiot badań,
– opracowanie graficzne pracy naukowej,
– budowa przypisów i bibliografii.
Nakład pracy studenta:
30 h – godziny zorganizowane (1 ECTS)
60 h – praca samodzielna studenta – przygotowanie fragmentów prac licencjackich i/lub artykułów (2 ECTS)
Łącznie 90 h – 3 ECTS.
W cyklu 2024L:
Konwersatorium ma na celu przekazanie wiedzy i praktyki niezbędnej w prawidłowym budowaniu struktury pracy naukowej, przede wszystkim pod kątem wymogów pracy licencjackiej oraz aparatu badawczego. Omówione zostaną podstawowe problemy, pojawiające u studentów podczas pisania tekstów akademickich: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie
K1_W01 w zaawansowanym stopniu terminologię i metodologię badań językoznawczych
K1_W02, w zaawansowanym stopniu terminologię i metodologię badań literaturoznawczych
K1_W03, w zaawansowanym stopniu związki badań filologicznych i ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Student potrafi
K1_U01, wyszukiwać, krytycznie analizować i oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące języka ukraińskiego
K1_U03, wyszukiwać, krytycznie analizować i oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące literatury ukraińskiej
K1_U5 sformułować i rozwiązać zadanie badawcze w zakresie ukraińskiego językoznawstwa
K1_U6 sformułować i rozwiązać zadanie badawcze w zakresie ukraińskiego literaturoznawstwa
K1_U12; planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Student jest gotów
K1_K03 przestrzegania zasad etycznych, w tym m.in. korzystania z cudzego dorobku naukowego
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do końcowego pisemnego testu zaliczeniowego:
- obecność na zajęciach;
- kontrola bieżącego przygotowania;
- zaliczenie testów kontrolnych i sprawdzianów tłumaczeniowych;
- zaliczenie projektów grupowych i indywidualnych.
Kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (przeliczenie punktów):
99-100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
93- 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87-92% - 4+ (ocena dobra plus)
77-86% - 4 (ocena dobra)
70-76% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60-69% - 3 (ocena dostateczna)
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. Obecność studenta na zajęciach jest potwierdzona podpisem na liście. Przekroczenie dozwolonej ilości nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach wymaga uzyskania dodatkowego zaliczenia odpowiedzi ustnej przed przystąpieniem do egzaminu.
Student ma prawo przystąpić do pisemnego testu zaliczeniowego w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007.
Bilukha M. T., Metodolohiia naukovykh doslidzhen: Pidruchnyk. – K.: ABU, 2002.
Vymohy do oformlennia dyplomnykh robit za osvitno-kvalifikatsiinymy rivniamy „spetsialist” i „mahistr” / Za red. H. P. Zhuravlia. – Ternopil, 2007.
Kovalchuk V. V., Moisieiev L., M. Osnovy naukovykh doslidzhen: Navchalnyi posibnyk. – K.: 2004.
Krushelnytska O. V., Metodolohiia ta orhanizatsiia naukovykh doslidzhen: Navchalnyi posibnyk. – K.: 2003.
Lebedynska L. I., Kustovska O. V., Metodychni vkazivky z pidhotovky ta zakhystu mahisterskykh robit slukhachiv osvitno-profesiinykh prohram pidhotovky mahistriv. – Ternopil, 2001.
Sheiko V. M., Kushnarenko N., M Orhanizatsiia ta metodyka naukovo-doslidnytskoi diialnosti: – K.: 2002.
W cyklu 2023L:
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007. |
W cyklu 2024L:
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007. |
Uwagi
W cyklu 2024L:
Zajęcia 25.02, 04.03, 25.03, 27.05.2025 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: