Praktyczna nauka języka rosyjskiego 3222-30PR6C-NZF
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka.
Celem zajęć jest ponadto szkolenie umiejętności w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania oraz przyswojenie i poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie:
1. ogólnego rozumienia tekstów pisanych i mówionych o zróżnicowanym poziomie trudności
3. wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstowej lub słuchowej, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi ustnej i pisemnej (złożonej)
4. wyrażania własnej opinii z użyciem zasobu leksykalnego i wiadomości uzyskanych podczas zajęć;
5. prowadzenia rozmowy na tematy zaczerpnięte z życia codziennego oraz w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na trudniejsze tematy (czynny udział w dyskusji, debacie etc)
Znajomość reguł gramatyki przewiduje: umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań; umiejętność poprawnego rozwiązywania ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych.
Nakład pracy studenta:
Godziny kontaktowe (w sali lub online) – 30 godz. – 1 ECTS
przygotowanie się do zajęć – 15 godz.- 0,5 ECTS
przygotowanie do egzaminu – 15 godz. – 0,5 ECTS
razem: godzin – 2 ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: fakultatywne języki obce | W cyklu 2024L: języki obce fakultatywne |
Tryb prowadzenia
Ogólnie: zdalnie w sali | W cyklu 2024L: zdalnie |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
- potrafi posługiwać się językiem rosyjskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U14);
- potrafi samodzielnie planować i realizować uczenie się przez całe życie (K1_U11);
- potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (K1_U12);
- jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
(K1_K01).
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do końcowego pisemnego tekstu zaliczeniowego:
- obecność na zajęciach;
- kontrola bieżącego przygotowania;
- zaliczenie testów kontrolnych i sprawdzianów tłumaczeniowych;
- zaliczenie projektów grupowych i indywidualnych.
Kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (przeliczenie punktów):
99-100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
93- 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87-92% - 4+ (ocena dobra plus)
77-86% - 4 (ocena dobra)
70-76% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60-69% - 3 (ocena dostateczna)
Na ocenę końcową składa się:
- ocena ciągła, kształtująca (aktywność, przygotowanie do zajęć, testy kontrolne, projekty) – 30%
- końcowy test zaliczeniowy – 70%
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. Obecność studenta na zajęciach jest potwierdzona podpisem na liście (zajęcia stacjonarne). Przekroczenie dozwolonej ilości nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach wymaga uzyskania dodatkowego zaliczenia odpowiedzi ustnej przed przystąpieniem do testu zaliczeniowego. Student ma prawo przystąpić do pisemnego testu zaliczeniowego w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej ZOOM, CLASSROOM oraz innych zalecanych przez Uniwersytet Warszawski.
Literatura
Kurs prowadzony na materiałach własnych prowadzącego z wykorzystaniem następujących podręczników i źrodeł internetowych:
www. YOULANG.RU oraz:
1. A. Pado, Start.ru cz.i 2, WSiP, Warszawa 2006.
2. A. Pado, Uspiech 2, WSiP, Warszawa 2003.
3. A. Ślązak-Gwizdała, O. Tatarchyk , Ekspres na Wschód, COGIT, Warszawa 2012
4. I. Kabyszewa, K.Kusal, Korepetycje domowe. Język rosyjski, Langenscheidt, Warszawa 2009.
5. I. Kabyszewa, K.Kusal, H. Orschel, E.Wedel, Gramatyka rosyjska z ćwiczeniami. Poziom postawowy i średnio zaawansowany, Langenscheidt, Berlin – Monachium – Warszawa – Wiedeń – Zurych, Nowy Jork 2004.
6. A. Gołubiewa, M. Kuratczyk, Twoje testy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Uwagi
W cyklu 2024L:
Zajęcia są prowadzone na platformie ZOOM. Wymagany jest stabilny dostęp do Internetu oraz możliwość pracy z kamerą i mikrofonem. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: