Praktyczna nauka języka rosyjskiego 3222-30PR5C-NZF
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka.
Celem zajęć jest ponadto szkolenie umiejętności w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania oraz przyswojenie i poszerzenie kompetencji językowych studentów w zakresie:
1. ogólnego rozumienia tekstów pisanych i mówionych o zróżnicowanym poziomie trudności
3. wyrażania treści poznawanych na zajęciach w formie tekstowej lub słuchowej, w poprawnej gramatycznie wypowiedzi ustnej i pisemnej (złożonej)
4. wyrażania własnej opinii z użyciem zasobu leksykalnego i wiadomości uzyskanych podczas zajęć;
5. prowadzenia rozmowy na tematy zaczerpnięte z życia codziennego oraz w sytuacjach codziennych, a także umiejętności przygotowywania wypowiedzi na trudniejsze tematy (czynny udział w dyskusji, debacie etc)
Znajomość reguł gramatyki przewiduje: umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań; umiejętność poprawnego rozwiązywania ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych.
Nakład pracy studenta:
godziny kontaktowe (w sali lub online) – 30 godz. – 1 ECTS
przygotowanie się do zajęć – 15 godz.- 0,5 ECTS
przygotowanie do egzaminu – 15 godz. – 0,5 ECTS
Razem: 60 godzin – 2 ECTS
W cyklu 2024Z:
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby poznawcze i komunikacyjne studentów oraz na ich zamierzenia związane z możliwościami zdobycia kwalifikacji niezbędnej dla wykonywania przyszłego zawodu lub funkcjonowania w kraju, którego język studiują. Zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej, zajęcia obejmują cykl ćwiczeń praktycznych, ukierunkowanych na podstawowe sytuacje komunikacyjne, poprzez które studenci przyswajają słownictwo oraz zasady gramatyczne języka. Nakład pracy studenta: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: języki obce fakultatywne | W cyklu 2024Z: fakultatywne języki obce |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu semestru student:
- zna i rozumie język rosyjski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W12);
- potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku rosyjskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+ Europejskiego Systemu Opisu (K1-U14).
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do zaliczenia końcowego:
- kontrola bieżącego przygotowania;
- zaliczenie testów kontrolnych i sprawdzianów tłumaczeniowych;
- zaliczenie projektów grupowych i indywidualnych.
Zaliczenie końcowe jest w formie pisemnej.
Kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (przeliczenie punktów):
99-100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
93- 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87-92% - 4+ (ocena dobra plus)
77-86% - 4 (ocena dobra)
70-76% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60-69% - 3 (ocena dostateczna)
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. Obecność studenta na zajęciach jest potwierdzona podpisem na liście ( w sali). W przypadku przekroczenia tych limitów, student przystępuje również do zaliczenia ustnego.
Student ma prawo przystąpić do zaliczenia w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem dopuszczenia do zaliczenia z przedmiotu.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
Kurs prowadzony na materiałach własnych lektora z wykorzystaniem następujących podręczników i materiałów dydaktycznych:
The course is conducted on the teacher's own materials using the following textbooks and didactic materials:
1. YouLang – portal edukacyjny
2. A. Pado, Start.ru cz.i 2, WSiP, Warszawa 2006.
3. A. Pado, Uspiech 2, WSiP, Warszawa 2003.
4. A. Ślązak-Gwizdała, O. Tatarchyk , Ekspres na Wschód, COGIT, Warszawa 2012
5. I. Kabyszewa, K.Kusal, Korepetycje domowe. Język rosyjski, Langenscheidt, Warszawa 2009.
6. I. Kabyszewa, K.Kusal, H. Orschel, E.Wedel, Gramatyka rosyjska z ćwiczeniami. Poziom postawowy i średnio zaawansowany, Langenscheidt, Berlin – Monachium – Warszawa – Wiedeń – Zurych, Nowy Jork 2004.
7. A. Gołubiewa, M. Kuratczyk, Twoje testy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Uwagi
W cyklu 2024Z:
Zajęcia na platformie ZOOM. Wymagane stabilne łącze oraz włączona kamera. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: