Praktyczna nauka języka angielskiego 3222-30PNJA4C-NZ
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. Poniżej opis umiejętności B2 wg ESOJK:
Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka.
Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką.
Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że mogę prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mi tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów.
Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które mnie interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.
Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami.
Zakres tematów:
- zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: inżynieria, trendy, sztuka i media.
- przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: strona bierna, przedimki, wyrażenia ilościowe, formy bezokolicznikowe i gerundium, kolejność przymiotników, mowa zależna (polecenia i pytania).
- zapoznanie studentów z zasadami pisania: opisu procesu, opisu trendu i sprawozdania.
Nakład pracy studenta (2ECTS):
60h godz.
godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz.
praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć, 15h przygotowanie do zaliczenia
Metody dydaktyczne:
B1-B2 PODEJŚCIE KOMUNIKACYJNE, a w nim techniki m.in. imitacja, synonim-antonim, wypełnianie luk, dryle, polski odpowiedni wyraz, mini drama, transformacja, definicja, parafrazowanie, wywiad
W przypadku braku możliwości odbywania kursu w klasie zajęcia będą prowadzone za pomocą narzędzia do nauczania zdalnego: GoogleMeet.
W cyklu 2023L:
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. Poniżej opis umiejętności B2 wg ESOJK: Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Zakres tematów: Nakład pracy studenta (2ECTS): Metody dydaktyczne: W przypadku braku możliwości odbywania kursu w klasie zajęcia będą prowadzone za pomocą narzędzia do nauczania zdalnego: GoogleMeet. |
W cyklu 2024L:
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. Poniżej opis umiejętności B2 wg ESOJK: Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Nakład pracy studenta (2ECTS): Metody dydaktyczne: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10)
Student potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10)
student gotów jest krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01)
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu (do pierwszego i drugiego podejścia) i dopuszczenia do egzaminu (w pierwszym i drugim podejściu), składniki oceny:
ocena ciągła, kształtująca:
- testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25%
- prezentacje grupowe i indywidualne – 25%
- ocena z egzaminu końcowego - 50 %
Test pisemny , gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
warunek dopuszczenia do egzaminu końcowego: obecność na zajęciach.
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, .
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Praktyki zawodowe
---
Literatura
1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook intermediate, Pearson Education Limited
2. Murphy R. (2019), English grammar in use, 5th edition, Cambridge University Press
W cyklu 2023L:
1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook intermediate, Pearson Education Limited |
W cyklu 2024L:
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook intermediate, Pearson Education Limited |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: