Praktyczna nauka języka angielskiego VI 3222-30PA6C-N
Celem zajęć jest rozwinięcie kompetencji językowych studentów w języku angielskim w stopniu umożliwiającym skuteczną komunikację w szerokim zakresie sytuacji życia codziennego oraz pogłębienie wiedzy o kulturze i realiach krajów anglojęzycznych. Kurs przygotowuje do funkcjonowania na poziomie B2, obejmując zarówno rozumienie języka, jak i swobodne posługiwanie się nim w mowie i piśmie. Student potrafi rozumieć dłuższe wypowiedzi oraz wykłady, a także nadążać za bardziej złożonymi wywodami, o ile dotyczą one znanej tematyki. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów publicystycznych, a także filmów prezentowanych w standardowej odmianie języka. W zakresie czytania ze zrozumieniem student potrafi analizować artykuły i reportaże dotyczące aktualnych problemów społecznych, rozpoznawać prezentowane stanowiska i argumenty oraz rozumie współczesną prozę literacką. W komunikacji ustnej student posługuje się językiem płynnie i spontanicznie, dzięki czemu może prowadzić swobodne rozmowy z użytkownikami języka oraz aktywnie uczestniczyć w dyskusjach, przedstawiając i uzasadniając własne opinie. W wypowiedziach ustnych potrafi formułować przejrzyste, logiczne i rozbudowane wypowiedzi dotyczące zagadnień, które go interesują, wyjaśniać swój punkt widzenia oraz przedstawiać argumenty „za” i „przeciw” różnym rozwiązaniom. W zakresie pisania student potrafi tworzyć spójne i szczegółowe teksty na tematy związane z zainteresowaniami, przygotować rozprawkę lub opracowanie prezentujące informacje lub analizujące argumenty, a także redagować listy o charakterze osobistym, podkreślając znaczenie opisanych wydarzeń i doświadczeń.
Nakład pracy studenta (2 ECTS – 60 godzin):
• 30 godzin zajęć stacjonarnych — 1 ECTS
• 15 godzin przygotowania do zajęć — 0,5 ECTS
• 15 godzin przygotowania do zaliczenia — 0,5 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024L: | W cyklu 2025L: |
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi
dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia
Językowego K1_W10,
Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu
Opisu Kształcenia Językowego K1_U10,
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści K1_K01
Absolwent zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi
dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia
Językowego K1_W10,
Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu
Opisu Kształcenia Językowego K1_U10,
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści K1_K01
Kryteria oceniania
Kryteria oceny
Warunki zaliczenia przedmiotu i składniki oceny:
ocena ciągła, kształtująca (kontrola bieżącego przygotowania):
- testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25%
- prezentacje grupowe i indywidualne – 25%
- ocena z zaliczenia końcowego - 50 %
Zaliczenie pisemne, gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (punkty uzyskane z egzaminu ustnego i pisemnego)
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
warunek dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu/dopuszczenia do zaliczenia końcowego: obecność na zajęciach
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Upper-intermediate, Pearson Education Limited,
Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press,
|
W cyklu 2025L:
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Upper-intermediate, Pearson Education Limited, Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press materiały przygotowane przez nauczyciela |
Uwagi
|
W cyklu 2024L:
Zajęcia do 31.03.2025 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: