Praktyczna nauka języka angielskiego VI 3222-30PA6C-N
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B2:
Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka (rozumienie tekstu słuchanego).
Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką (rozumienie tekstu czytanego).
Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów (porozumiewanie się).
Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań (wypowiadanie się).
Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia (pisanie).
Nakład pracy studenta:
2 ECTS 60H
30h w sali - 1 ECTS
15h - przygotowanie się do zajęć (0,5 ECTS)
15h - przygotowanie się do zaliczenia (0,5 ECTS)
W cyklu 2023L:
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B2: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka (rozumienie tekstu słuchanego). Nakład pracy studenta: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi
dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia
Językowego K1_W10,
Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu
Opisu Kształcenia Językowego K1_U10,
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści K1_K01
Kryteria oceniania
Kryteria oceny
Warunki zaliczenia przedmiotu i składniki oceny:
ocena ciągła, kształtująca (kontrola bieżącego przygotowania):
- testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25%
- prezentacje grupowe i indywidualne – 25%
- ocena z zaliczenia końcowego - 50 %
Zaliczenie pisemne, gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (punkty uzyskane z egzaminu ustnego i pisemnego)
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
warunek dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu/dopuszczenia do zaliczenia końcowego: obecność na zajęciach
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Upper-intermediate, Pearson Education Limited,
Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press,
W cyklu 2023L:
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Advanced, Pearson Education Limited, Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press, |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Prowadzący zastrzega sobie prawo do zmiany tematów. |
W cyklu 2024L:
Zajęcia do 31.03.2025 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: