Praktyczna nauka języka angielskiego IV 3222-30PA4C-N
Przedmiot realizowany jest w formie ćwiczeń - 60 h
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w wielu sytuacjach życia codziennego (zarówno praca jak i czas wolny) oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego na poziomie B1/B2 w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania.
Szczególną uwagę poświęca się na rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, rozszerzenie świadomości aktualizowania kompetencji językowych oraz kształtowanie umiejętności kultury mowy i kulturalnej dyskusji.
Treści kształcenia:
- zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: osobowość (cechy charakteru, badanie osobowości), turystyka i podróżowanie (m.in. czasowniki frazalne), praca (przymiotniki opisujące pracę, wyrażenia dot. czasu pracy), języki, reklama (rodzaje reklamy, jej skutki, rzeczowniki złożone dot. reklamy), biznes;
- przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: czasy teraźniejsze, czasy przeszłe, czasy przeszło-teraźniejsze, struktury do wyrażania przyszłości, pierwszy okres warunkowy, czasowniki „allow”, „permit” i „let”, drugi okres warunkowy, przymiotniki w stopniu wyższym, czasy przeszłe, czas zaprzeszły;
- zapoznanie studentów z zasadami pisania: eseju porównawczego, krótkiej biografii, listu motywacyjnego, życiorysu, raportu, listu formalnego, wiadomości elektronicznej dot. kwestii biznesowych.
Nakład pracy studenta
60 godzin w Sali – 2 ECTS
15 godzin napisanie pracy projektowej i 15 godzin przygotowanie do egzaminu– 1 ECTS
Razem 90 godzin
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu kompleksową naturę języka oraz złożoność i historyczną zmienność jego znaczeń (S1_W06)
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące języka angielskiego oraz translatoryki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (S1_U01)
Student potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2 (S1_U09)
Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (S1_U10)
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (S1_U11)
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do końcowego egzaminu:
- ocena ciągła, czyli aktywne uczestnictwo w zajęciach
- systematyczne przygotowanie na zajęcia zadanego materiału
- terminowe wykonywanie prac domowych i testów kontrolnych
- aktywny udział w pracach nad projektami indywidualnymi i grupowymi
Przy zaliczeniu stosuje się następujące kryteria:
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty – 5,0 (ocena bardzo dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z niewielką liczbą błędów lub nieścisłości – 4,5 (ocena dobra plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych (mniej istotnych) aspektów – 4,0 (ocena dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów oraz z istotnymi nieścisłościami – 3,5 (ocena dostateczna plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem istotnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami – 3,0 (ocena dostateczna plus)
- brak osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia – 2,0 (ocena niedostateczna)
Składniki oceny:
- ocena ciągła, kształtująca (bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność) – 30%
- śródsemestralne testy/ prace kontrolne, sprawdziany tłumaczeniowe – 35%
- projekty indywidualne, projekty grupowe – 35%
Kryteria oceny wypowiedzi pisemnej:
a/ zgodność wypowiedzi z tematem,
b/ zgodność wypowiedzi z wymaganą formą,
c/ kompozycja,
d/ objętość pracy,
e/ bogactwo językowe,
f/ poprawność językowa
Kryteria oceny wypowiedzi ustnej:
a/ zgodność wypowiedzi z tematem,
b/ spójność i płynność wypowiedzi,
c/ bogactwo językowe,
d/ poprawność językowa,
e/ prawidłowa wymowa
Egzamin pisemny, w formie testu:
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
kryteria:
znajomość struktur gramatycznych, słownictwa i ortografii
test – 60% – 68% - 3 (ocena dostateczna) 69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus) 78% - 86% - 4 (ocena dobra) 87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus) 96% - 98% - 5 (ocena bardzo dobra), 99%-100 – 5! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
esej/ kryteria:
a/ zgodność z tematem b/ spójność tekstu c/ poprawność leksykalna, gramatyczna i ortograficzna
Warunek dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu/dopuszczenia do egzaminu: obecność na zajęciach (zgodnie z Regulaminem Studiów na UW)
Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
Podstawowy podręcznik:
D. Cotton, D. Favley, S. Kent, New Language Leader Intermediate, Pearson, 2015
Materiały dodatkowe:
V. Evans, Successful Wrtiting Upper Intermediate, Express Publishing, 2005;
M. Vince, Intermediate Language Practice, McMillan, 2010
https://www.bbc.co.uk/news
https://edition.cnn.com/
materiały autorskie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: