Praktyczna nauka języka angielskiego I 3222-30PA1C-NZ
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby w drodze doskonalenia poniższych umiejętności językowych na poziomie B1 opanować umiejętności językowe na poziomie B1+:
Student potrafi zrozumieć główne myśli zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi zrozumieć główne wątki wielu programów radiowych i telewizyjnych traktujących o sprawach bieżących lub o sprawach interesujących studenta prywatnie lub zawodowo – wtedy, kiedy te informacje są podawane stosunkowo wolno i wyraźnie. (rozumienie tekstu słuchanego).
Student rozumie teksty składające się głównie ze słów najczęściej występujących, dotyczących życia codziennego lub zawodowego. Rozumie opisy wydarzeń, uczuć i pragnień zawarte w prywatnej korespondencji. (rozumienie tekstu czytanego).
Student potrafi sobie radzić w większości sytuacji, w których można się znaleźć w czasie podróży po kraju lub regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi - bez uprzedniego przygotowania – włączać się do rozmów na znane mu tematy prywatne lub dotyczące życia codziennego (np. rodziny, zainteresowań, pracy, podróżowania i wydarzeń bieżących). (porozumiewanie się).
Student potrafi łączyć wyrażenia w prosty sposób, by opisywać przeżycia i zdarzenia, a także swoje marzenia, nadzieje i ambicje. Potrafi krótko uzasadniać i objaśniać własne poglądy i plany. Potrafi relacjonować wydarzenia i opowiadać przebieg akcji książek czy filmów, opisując własne reakcje i wrażenia. (wypowiadanie się).
Student potrafi pisać proste teksty na znane mu lub związane z jego zainteresowaniami tematy. Potrafi pisać prywatne listy, opisując swoje przeżycia i wrażenia. (pisanie).
Zakres tematów:
- zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: osobowość, podróże, praca;
- przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: czas terażniejszy prosty versus ciągły, czas przeszło-teraźniejszy versus czas przeszyły, czas przeszło-teraźniejszy prosty versus ciągły;
- zapoznanie studentów z zasadami pisania: rozprawka za i przeciw, list motywacyjny, CV.
Metody dydaktyczne:
B1-B2 PODEJŚCIE KOMUNIKACYJNE, a w nim techniki m.in. imitacja, synonim-antonim, wypełnianie luk, dryle, polski odpowiedni wyraz, mini drama, transformacja, definicja, parafrazowanie, wywiad
Nakład pracy studenta (2ECTS):
60h godz.
godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz.
praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć, 15h przygotowanie do zaliczenia
W cyklu 2023Z:
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby w drodze doskonalenia poniższych umiejętności językowych na poziomie B1 opanować umiejętności językowe na poziomie B1+. Student potrafi zrozumieć główne myśli zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi zrozumieć główne wątki wielu programów radiowych i telewizyjnych traktujących o sprawach bieżących lub o sprawach interesujących studenta prywatnie lub zawodowo – wtedy, kiedy te informacje są podawane stosunkowo wolno i wyraźnie. (rozumienie tekstu słuchanego). Zakres tematów: Nakład pracy studenta (2ECTS): |
W cyklu 2024Z:
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby w drodze doskonalenia poniższych umiejętności językowych na poziomie B1 opanować umiejętności językowe na poziomie B1+. Student potrafi zrozumieć główne myśli zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi zrozumieć główne wątki wielu programów radiowych i telewizyjnych traktujących o sprawach bieżących lub o sprawach interesujących studenta prywatnie lub zawodowo – wtedy, kiedy te informacje są podawane stosunkowo wolno i wyraźnie. (rozumienie tekstu słuchanego). Zakres tematów: Nakład pracy studenta (2ECTS): |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10)
Student potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10)
student gotów jest krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01)
Kryteria oceniania
Przedmiot ma 2 punkty ECTS = 60 godzin
30 godzin w sali
15 godzin - opracowanie materiału oraz prezentacji
15 godzin - przygotowanie się do zaliczenia końcowego
Warunki zaliczenia przedmiotu (do pierwszego i drugiego podejścia) i dopuszczenia do końcowego zaliczenia (w pierwszym i drugim podejściu), składniki oceny:
Zaliczenie pisemne , gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (punkty uzyskane z zaliczenia)
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Intermediate, Pearson Education Limited
2. Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press
3. Materiały własne nauczyciela
W cyklu 2023Z:
1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook (Pre-)Intermediate, Pearson Education Limited |
W cyklu 2024Z:
1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook (Pre-)Intermediate, Pearson Education Limited |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz in.zalecanych przez UW |
W cyklu 2024Z:
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz in.zalecanych przez UW |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: