Kształcenie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego 3222-30KKKJA1C-N
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w różnych sytuacjach życia codziennego oraz zapoznanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego.
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności językowych w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania.
Szczególną uwagę poświęca się na rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, rozszerzenie świadomości aktualizowania kompetencji językowych oraz kształtowanie umiejętności kultury mowy i kulturalnej dyskusji.
Treści kształcenia:
- zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: pogoda, ludzie, media, zdrowie, przyroda, społeczeństwo;
- przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: czasy teraźniejsze, czasy przeszłe, stopniowanie przymiotników, wyrażenia ilościowe, zaimki, przyimki, czasowniki modalne w funkcji wyrażania prawdopodobieństwa, okresy warunkowe;
- zapoznanie studentów z zasadami pisania: krótkiej recenzji, wiadomości elektronicznej w celu podziękowania, krótkiego eseju porównawczego, paragrafu oraz krótkiego artykułu.
zajęcia odbywają się zgodnie z założeniami podejścia komunikacyjnego
W cyklu 2025Z:
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w różnych sytuacjach życia codziennego oraz zapoznanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego. Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności językowych w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania. Szczególną uwagę poświęca się na rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, rozszerzenie świadomości aktualizowania kompetencji językowych oraz kształtowanie umiejętności kultury mowy i kulturalnej dyskusji. Treści kształcenia: - zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: pogoda, ludzie, media, zdrowie, przyroda, społeczeństwo; - przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: czasy teraźniejsze, czasy przeszłe, stopniowanie przymiotników, wyrażenia ilościowe, zaimki, przyimki, czasowniki modalne w funkcji wyrażania prawdopodobieństwa, okresy warunkowe; - zapoznanie studentów z zasadami pisania: krótkiej recenzji, wiadomości elektronicznej w celu podziękowania, krótkiego eseju porównawczego, paragrafu oraz krótkiego artykułu. zajęcia odbywają się zgodnie z założeniami podejścia komunikacyjnego |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K1_W10, K1_U10, K1_K01
Student zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10)
Student potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10)
student gotów jest krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01)
Kryteria oceniania
Przedmiot ma 2 punkty ECTS = 60 godzin
30 godzin w sali = 1 ECTS
15 godzin - opracowanie pracy domowej oraz prezentacji = 0,5 ECTS
15 godzin - przygotowanie się do zaliczenia końcowego = 0,5 ECTS
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do końcowego zaliczenia, składniki oceny:
Zaliczenie pisemne (test), gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych:
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
warunek dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu/dopuszczenia do zaliczenia końcowego: obecność na zajęciach (zgodnie z Regulaminem Studiów na UW)
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Intermediate / Upper intermediate, Pearson Education Limited,
Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press
Błońska E. (2018) Improve your listening skills. Poltext
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: