Język angielski w komunikacji społecznej 3222-30JAK5C-N
Program tego kursu obejmuje naukę języka angielskiego w zakresie słownictwa zawodowego. Ma na celu przygotowanie studentów do funkcjonowania w różnych sytuacjach zawodowych. Studenci poznają podstawowe zagadnienia z różnych branż przez pryzmat utrwalonych wyrażeń języków profesjonalnych.
W trakcie kursu wykorzystywane są różnorodne materiały, w tym wywiady, przemówienia, wystąpienia konferencyjne, dialogi, oraz monologi. Duży nacisk kładziony jest na stosowanie prawidłowego rejestru językowego oraz na prawidłowe podanie tekstu w sytuacjach zawodowych. Studenci zachęcani są też do samodzielnej nauki słownictwa i rozwijania umiejętności w zakresie rozumienia ze słuchu, notowania i komunikowania, oraz poszerzania swojej wiedzy ogólnej o świecie w kontekście różnych aktywności profesjonalnych.
Na kilku ostatnich zajęciach studentom oferowane jest wprowadzenie w zasady Debaty Oxfordzkiej. Następnie wszyscy studenci zostają zaproszeni do uczestniczenia w uporządkowanej dyskusji. Każdy ze studentów ma wyznaczoną rolę, której uczy się trzymać. Jednocześnie uczy się adekwatnie, to jest zgodnie z uzgodnioną wcześniej funkcją, reagować na zdania wypowiedziane przez stronę przeciwną.
Nakład pracy studenta:
- godziny kontaktowe (w sali lub online) 30 h;
- 15 godzin przygotowania bieżącego do zajęć
- 10 godzin przygotowania prezentacji na zajęcia
- 5 godzin przygotowania do kolokwiów / zaliczeń
RAZEM: 60 godzin (2 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu kursu student/studentka:
WIEDZA
- zna w zaawansowanym stopniu złożoną naturę języka angielskiego i jego historyczną zmienność (K1_W04);
- zna język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10);
UMIEJĘTNOŚCI
- potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10);
- potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (K1_U12);
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- jest przygotowany do krytycznej oceny posiadanej przez niego / przez nią wiedzy, oraz odbieranych treści (K1_K01).
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu, a tym samym otrzymania oceny końcowej, jest podejście do testu zaliczeniowego na przedostatnich zajęciach, oraz zaliczenie testów kontrolnych w trakcie semestru.
Kryteria oceny końcowego testu zaliczeniowego w formie pisemnej i testów kontrolnych są przedstawione w formie progów procentowych:
99% -100% - 5! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
Na podstawie jakościowej aktywności podczas zajęć, zwłaszcza na podstawie udziału studenta w Debacie Oxfordzkiej, nauczyciel może dodać do oceny z testu końcowego do 15 punktów procentowych.
Zasady obowiązujące studentów uczęszczających na zajęcia:
1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
2. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w ciągu semestru. Nieusprawiedliwione nieobecności w liczbie większej niż dwie skutkują koniecznością wykonania dodatkowych zadań (ustnych lub pisemnych – po uzgodnieniu z prowadzącym), np. opracowania słownictwa w wyznaczonym zakresie. Nieobecność na ponad połowie zajęć w semestrze będzie skutkować niedopuszczeniem do zaliczenia przedmiotu.
3. Nieprzygotowania – student powinien być przygotowany na każde zajęcia.
4. Nieobecność na zaliczeniu na koniec semestru skutkuje brakiem oceny i koniecznością podejścia do zaliczenia w sesji podstawowej i/lub sesji poprawkowej.
5. Nieprzystąpienie do zaliczenia w pierwszym wyznaczonym terminie bez usprawiedliwienia powoduje utratę tego terminu.
Literatura
Materiały audio i/lub audiowizualne na bieżąco przygotowywane i aktualizowane przez prowadzącego. Wprowadzenie do Debaty Oxfordzkiej na podstawie materiałów Oxford Union w wolnym dostępie z serwisu YouTube oraz oficjalnej strony internetowej www.oxford-union.org.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: