Praktyczna nauka języka angielskiego I 3221-S1-0PA11C
Celem zajęć jest doskonalenie sprawności czytania i słuchania ze zrozumieniem, mówienia oraz pisania na poziomie B1/B1+. Podczas zajęć rozwijane są także sprawności interakcyjne oraz mediacyjne. Ponadto zajęcia obejmują naukę wybranych struktur gramatycznych, w tym: czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe, tryby warunkowe, stopniowanie przymiotników i przysłówków. Materiał leksykalny omawiany na zajęciach obejmuje słownictwo z następujących zakresów tematycznych: cechy charakteru i osobowości, praca, finanse, sztuka i kultura, prawo i polityka, podróżowanie i turystyka.
Nakład pracy studenta:
60 godz. - zajęcia w sali
15 godz. - przygotowanie bieżące
15 godz. - przygotowanie do testów pisemnych i zaliczenia w formie ustnej
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu:
- poszczególne zjawiska językowe w języku rosyjskim i angielskim.
Student potrafi:
- rozpoznać różne struktury językowe w wypowiedziach i dokonać oceny ich poprawności;
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie;
- ocenić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz świadomość potrzeby uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności.
Student jest gotów do:
- prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu filologa.
Kryteria oceniania
W toku zajęć studenci są zobowiązani przystępować do prac pisemnych oraz zaliczeń w formie ustnej. Ponadto mają obowiązek przygotowania zadań bieżących (m.in. opracowanie streszczenia wybranego tekstu, przygotowanie prezentacji ustnej, praca w grupach).
a. Prace pisemne obejmujące wybrane zagadnienia leksykalno-gramatyczne oraz sprawdziany umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem oceniane są według następującej skali:
5! – 100–98%
5,0 – 97%–92%
4,5 – 91–84%
4,0 – 83–76%
3,5 – 75–68%
3,0 – 67–60%
2,0 – 59-0%
b. Wypowiedzi pisemne ocenianie są każdorazowo zgodnie z poleceniem w następujących kategoriach:
treść – 0–4 pkt.
bogactwo językowe – 0–2 pkt.
styl – 0–2 pkt.
poprawność gramatyczna – 0–2 pkt.
kompozycja – 0–2 pkt.
Uzyskane punkty zostają zsumowane oraz przeliczone na wartości procentowe; oceny są zgodne ze skalą przedstawioną w punkcie a.
c. Oceniając sprawność mówienia stosuje się skalę procentową zgodną ze skalą przedstawioną w punkcie a. Za każde pytanie/zadanie przyznawana jest indywidualna ocena będąca wypadkową punktów zdobytych w każdym kryterium. Przed przystąpieniem do zaliczenia
w formie ustnej student zostaje poinformowany o zakresie tematycznym obowiązującym podczas rozmowy.
Elementy oceniane
bogactwo językowe – 1–5 pkt.
poprawność gramatyczno-leksykalna – 1–5 pkt.
płynność i spójność wypowiedzi – 1–5 pkt.
wymowa – 1–5 pkt.
poprawność stylistyczna – 1–5 pkt.
Ocena końcowa jest wypadkową wszystkich ocen zdobytych przez studenta, zarówno z prac pisemnych, jak i pytań wylosowanych w czasie zaliczenia w formie ustnej.
Literatura
A. Holman, B. Milne, B. Webb, Move. Intermediate. Macmillan.
M. Vince, P. Emersson, First Certificate Language Practice. Macmillan.
M. Mann, S. Taylore-Knowles, Destination B1 Grammar & Vocabulary, Macmillan.
R. Murphy, English Grammar in Use, Cambridge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: