Technologie informacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego 3221-JPJO-TINJ
Zajęcia mają na celu przede wszystkim uświadomić studentom konieczność wykorzystywania technologii informacyjnych podczas nauki języków obcych oraz przygotować ich do wykorzystywania różnorodnych narzędzi komputerowych zgodnie z ich przeznaczeniem.
Na kolejnych zajęciach będą omawiane m.in.:
1.Classroom i Kampus jako platformy do prowadzenia zajęć metodą asynchroniczną i mieszaną.
2.Mentimeter i inne techniki aktywizacyjne uczniów na zajęciach;
3.Kahoot i inne narzędzia służące wprowadzeniu grywalizacji na zajęciach;
4.Youtube jako narzędzie do popularyzacji nauki;
5.Zoom, Google Meet i inne platformy do prowadzenia wideokonferencji;
6.Pakiet G-Suit w pracy grupowej na zajęciach i przy weryfikacji efektów uczenia się;
7.Liveworksheets jako narzędzie do tworzenia interaktywnych materiałów dydaktycznych;
8.Learningapps jako aplikacja do tworzenia gier edukacyjnych.
Nakład pracy studenta:
8 godzin w sali – 1 ECTS
30 godzin przygotowania do zajęć – 2 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
-zna różne metody, techniki i strategie nauczania języków obcych,
UMIEJĘTNOŚCI:
-umie przygotować konspekt lekcji i zaplanować proces dydaktyczny,
-potrafi właściwie wybrać metody, podręczniki i materiały dydaktyczne adekwatne do poziomu znajomości języka polskiego,
-jest w stanie samodzielnie skonstruować atrakcyjne ćwiczenia na podstawie materiałów autentycznych,
-potrafi umiejętnie łączyć treści językowe i kulturowe w procesie nauczania języka polskiego jako obcego,
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
-umie zintegrować grupę i stworzyć przyjazną atmosferę na zajęciach,
-zachęca i motywuje studentów do nauki języka polskiego i poznawania kultury polskiej,
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Ocena końcowa składa się w 50% z oceny pracy bieżącej (obecność i aktywny udział w zajęciach) oraz w 50% z oceny mini-projektów polegających na przygotowywaniu własnych ćwiczeń językowych z wykorzystaniem omawianych narzędzi komputerowych.
Student był obecny na zajęciach, wykazywał się zaangażowaniem i przejawiał inicjatywę podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował wszystkie zadane mini-projekty - ocena bardzo dobra.
Student był obecny na zajęciach, wykazywał się zaangażowaniem podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. trzy mini-projekty - ocena dobra plus.
Student był obecny na zajęciach, nie wykazywał się zaangażowaniem podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. trzy mini-projekty - ocena dobra plus.
Student był obecny na zajęciach, nie wykazywał się jednak zaangażowaniem ani nie przejawiał inicjatywy podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. jeden mini-projekty - ocena dostateczna.
Student nie uczestniczył w zajęciach lub nie przygotował żadnego własnego mini-projektu - ocena niedostateczna
Student ma prawo do 1 nieusprawiedliwionej nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
Gajek E., 2002, Komputer w nauczaniu języków obcych, Warszawa.
https://www.liveworksheets.com/
https://classroom.google.com/
https://www.mentimeter.com/
https://kahoot.com/
https://www.youtube.com/
https://zoom.us/
https://learningapps.org/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: