Nauka języka rosyjskiego w komunikacji biznesowej I 3202-S1ONRB31o
Program obejmuje m.in. następujące tematy:
1. Właściwości oficjalnego urzędowego oraz biznesowego języka rosyjskiego (ogólne cechy charakterystyczne, właściwości leksykalne, gramatyczne oraz pragmatyczne, podstawowe rodzaje tekstów) – 6 godz.
2. Właściwości komunikacji biznesowej (pisemne i ustne formy, cele i intencje, strategie i taktyki komunikacyjne, zasady savoir vivre w biznesie, etykieta biznesowa w Polsce i Rosji) – 6 godz.
3. Podstawy prawne przedsiębiorczości, rodzaje podmiotów gospodarczych w Polsce i Rosji – 6 godz.
4. Struktura i działalność firmy (status i organizacja, data i miejsce założenia, kierunki działalności, wykaz etatów, wskaźniki ekonomiczne) – 12 godz.
W cyklu 2023Z:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
W cyklu 2024Z:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student:
1. zna i rozumie właściwości stylu oficjalno-urzędowego współczesnego języka rosyjskiego: ogólne cechy charakterystyczne, właściwości leksykalne, gramatyczne oraz pragmatyczne, podstawowe rodzaje tekstów;
2. zna i rozumie właściwości komunikacji biznesowej, ma uporządkowaną wiedzę z zakresu strategii i taktyk komunikacyjnych używanych w biznesie oraz etykiety biznesowej;
3. zna i rozumie zasady podstaw prawnych przedsiębiorczości, rodzaje podmiotów gospodarczych w Polsce i Rosji.
4. zna i rozumie zasady organizacji działalności gospodarczej w firmie.
UMIEJĘTNOŚCI
Student:
1. potrafi rozpoznawać i analizować różnorodne teksty w języku rosyjskim o tematyce biznesowej;
2. potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować teksty dotyczące działalności biznesowej;
3. potrafi nawiązywać kontakty biznesowe, prowadzić rozmowy w interesach, prezentować firmę używając zwrotów konwencjonalnych oraz zasad etykiety biznesowej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student:
1. jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy;
2. jest gotów do poszanowania odmiennych postaw, poglądów, zwyczajów i kultur;
3. jest gotów do poszerzania swej wiedzy w zakresie komunikacji biznesowej we współczesnym życiu społecznym.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
- obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach
- systematyczne przygotowanie na zajęcia zadanego materiału
- terminowe wykonywanie prac domowych i kontrolnych
- aktywny udział w pracach nad projektem
Przy zaliczeniach stosuje się następujące kryteria:
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty – 5,0 (ocena bardzo dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z niewielką liczbą błędów lub nieścisłości – 4,5 (ocena dobra plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych (mniej istotnych) aspektów – 4,0 (ocena dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów oraz z istotnymi nieścisłościami – 3,5 (ocena dostateczna plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem istotnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami – 3,0 (ocena dostateczna plus)
- brak osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia – 2,0 (ocena niedostateczna)
Składniki oceny:
- ocena ciągła, kształtująca (bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność) – 30%
- śródsemestralne prace kontrolne – 35%
- wystąpienia, projekt – 35%
Kryteria oceny wypowiedzi pisemnej:
a/ zgodność wypowiedzi z tematem,
b/ zgodność wypowiedzi z wymaganą formą,
c/ kompozycja,
d/ bogactwo językowe,
e/ poprawność językowa
Kryteria oceny wypowiedzi ustnej:
a/ skuteczność komunikacyjna (student porozumiewa się skutecznie i poprawnie)
b/ płynność i spójność wypowiedzi, poprawność fonetyczna
c/ poprawność użycia struktur gramatycznych (pełna lub prawie pełna)
d/ właściwy dobór słownictwa zgodnego z tematem
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Warunki zaliczenia przedmiotu w terminie poprawkowym są takie same jak w terminie I
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW.
Praktyki zawodowe
Praktyki zawodowe w ramach przedmiotu nie są przewidziane
Literatura
1. N. Bondar, S. Chwatow. Biznes kontakt. Komunikacja biznesowa po rosyjsku. Część I. Biznes w Rosji. Wydawnictwo REA, Warszawa 2009.
2. N. Bondar, S. Chwatow. Biznes kontakt. Komunikacja biznesowa po rosyjsku. Część II. Transakcje w handlu zagranicznym. Wydawnictwo REA, Warszawa 2010.
3. S. Chwatow, R. Hajczuk. Russkij jazyk w biznesie. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000.
4. S. Khvatov, S. Szadyko. Słownik polsko-rosyjsko i rosyjsko-polski terminów ekonomicznych, handlowych i finansowych. Wydawnictwo REA, Warszawa 2015
5.Materiały z prasy rosyjskiej i Internetu.
W cyklu 2023Z:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
W cyklu 2024Z:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: