- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Wprowadzenie do eTwinning - przygotowanie nauczycieli do międzynarodowej współpracy uczniów szkoły podstawowej 3201-WTW-OG
Celem kursu jest zapoznanie studentów - przyszłych nauczycieli różnych przedmiotów z założeniami, metodami i narzędziami współpracy międzynarodowej na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Studenci poznają podstawy językowe, przedmiotowe, międzykulturowe i techniczne potrzebne do prowadzenia efektywnej współpracy w ramach projektu eTwinning - Inicjatywa Kształcenia Nauczycieli.
Planowana jest współpraca z przyszłymi nauczycielami z innych krajów, odpowiednio do możliwości.
Tematyka zajęć:
1. Podstawy i założenia Zintegrowanego Nauczania Językowo-Przedmiotowego
2. Wprowadzenie do projektu eTwinning
3. Typologia projektów eTwinning
4. Narzędzia cyfrowe w projekcie międzynarodowym
5. Platforma Twinspace - jako podstawowe miejsce współpracy
6. Narzędzia komunikacyjne, graficzne, tekstowe, audio i wideo
7. Etapy prowadzenia edukacyjnego projektu międzynarodowego
8. Analiza wybranych projektów
9. Zasady planowania współpracy międzyszkolnej
10. Przygotowanie projektu
11. Przeprowadzenie projektu cz. 1
12. Przeprowadzenie projektu cz.2
13. Zasady i narzędzia ewaluacji projektu
14. Dobre praktyki w komunikacji międzynarodowej
15. Prezentacja wyników pracy.
Nakład pracy 2 ECTS:
Uczestnictwo w zajęciach 30 godzin
Wykonanie zadań 15 godzin
Przygotowanie pracy zaliczeniowej 10 godzin
Esej końcowy 5 godzin
w sumie 60 godzin
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu:
student zna
- podstawy metodyczne prowadzenia edukacyjnych projektów międzynarodowych
- przykłady dobrej praktyki w edukacyjnej współpracy międzynarodowej
- narzędzia cyfrowe przydatne do prowadzenia współpracy
- zasady prowadzenia projektu międzynarodowego
- zasady ewaluacji projektu
student potrafi
- zaplanować zadania edukacyjne we współpracy z partnerami zagranicznymi
- stosować narzędzia cyfrowe we współpracy międzynarodowej
- organizować projekt edukacyjny
- komunikować się z partnerami zagranicznymi w języku obcym
- samodzielnie przygotowywać i i wspierać uczniów w produkcji materiałów cyfrowych
Student jest gotów do
- rozpoznawania potrzeb uczniów odpowiednio do wieku i zainteresowań
- przyjęcia roli dobrego nauczyciela - przewodnika w komunikacji międzynarodowej uczniów
- podjęcia edukacyjnej współpracy międzynarodowej
- przybliżania i upowszechniania wartości kultury polskiej w środowisku międzynarodowym
- jest zainteresowany innowacjami dydaktycznymi i własnym rozwojem zawodowym
- rozumie znaczenie kompetencji międzykulturowej w posługiwaniu się angielskim jako językiem globalnym
Kryteria oceniania
Składowe oceny:
Wykonane zadań 50%
Przygotowanie i prezentacja projektu 30%
Praca pisemna końcowa 20%
Kryteria oceniania
100%-93,3% 5
93%- 86,6% 4,5
86%-76,6% 4
76%-70% 3,5
69%-60% 3
poniżej 59% 2
Praktyki zawodowe
Do kursu nie są przypisane praktyki, chociaż część zadań może być zaliczona jako praktyki pod warunkiem uzyskania zgody wydziałowego koordynatora praktyk.
Literatura
Gajek, E. (2021) ( w druku) Cooperative Blended Learning and Teaching – on the Example of eTwinning
Fila, J., Jeżowski, M., Pachocki, M., Rybińska, A., Regulska, M., & Sot, B. (2020). Teachers Online eTwinning Users Survey Report. Foundation for the Development of the Educational System. https://issuu.com/frse/docs/raport-etwinning_en_final
Gilleran, A. (2020a). eTwinning in an era of change - Impact on teachers’ practice, skills, and professional development opportunities, as reported by eTwinners - Full Report. Central Support Service of eTwinning. European Schoolnet.
Gileran, A. (2020b). Empowering future teachers with eTwinning. The pedagogy of eTwinning. Workshop 24-26, November 2020.
Gajek, E. (2019) Blended learning of languages in formal and informal contexts among Polish learners, w A.Palalas, (red.) Blended Language Learning: Innovative Perspectives on Innovative Practices. (pp. 111-133). Pekin: National Open University Press & China Central Radio & TV University Press Co Ltd.
Podstawa programowa nauczania języka nowożytnego (2017).
Gajek, E. (2017) Projekty międzynarodowe online w akademickim kształceniu językowym. W: M. Srebro, E. Typek, L. Zielińska Przyszłość nauczania języków obcych na uczelniach wyższych, Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 147-157.
Gajek, E. (2015) Implications from the Use of ICT by Language Teachers – Participants of International Projects”. Universal Journal of Educational Research 3(1): 1-7,
Gajek, E. (2012) Constructionism in action. European eTwinning Projects. W Felicia Zhang (red.) Computer-Enhanced and Mobile-Assisted Language Learning: Emerging Issues and Trends IGI-Global Australia , 116-136.
Gajek, E. (2011) Technologie informacyjne i komunikacyjne w językowych projektach edukacyjnych. W: Szpotowicz, M. (red.) Europejski wymiar Edukacji – projekty Comenius w Polsce. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, str. 133-147.
Gajek, E. (2007) eTwinning Europejska współpraca szkół Polska 2007 /European Partnerships of Schools Poland 2007. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Materiały wskazane przez prowadzącego odpowiednio do potrzeb studentów.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: