Everyday brain 3201-LST-EB
„Mózg w codziennym życiu” to seria interaktywnych zajęć przeznaczonych dla każdego kto chciałby zrozumieć naszą codzienną
zależność od mózgu i potrzebę dbania o jakość tej relacji. Badania dowodzą, że przeciętnemu człowiekowi cały czas jeszcze brak pełnej
świadomości zaangażowania mózgu w nasze życie. W czasie zajęć odpowiemy na wiele interesujących pytań dotyczących roli mózgu w
życiu codziennym, wśród nich: Jak żyć w zgodzie i przyjaźni z własnym mózgiem i w jaki sposób stworzyć symbiotyczną z nim relację?
Czy wielozadaniowość jest przyjazna mózgowi? Czy powinniśmy grać w gry planszowe? Czy gesty pomagają w nauce języków obcych?
Czy dwujęzyczność chroni mózg przed chorobami neurodegeneracyjnymi? Czy muzyka klasyczna sprawia, że jesteśmy mądrzejszy? Ile z
tego co widzimy jest prawdziwe? Czy opowiadania wzmacniają pamięć? Czy naprawdę wykorzystujemy tylko 10% naszego mózgu?
Każdy z omawianych tematów znajdzie swoje przełożenie na praktykę a każde spotkanie będzie zawierało prezentację PowerPoint,
pytanie dnia i zadania do wykonania.
Po ukończeniu zajęć student:
• ma wiedzę w zakresie roli mózgu w obszarach omówionych na zajęciach
• potrafi przełożyć zdobytą ma zajęciach wiedzę na praktykę (różne aspekty codzienności)
• ma neurolingwistyczną świadomość i zrozumieć potrzeby dbania o
kondycję kognitywną
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty Kształcenia
1. Wiedza na temat struktur ludzkiego mózgu związanych ze strategiami pamięciowymi i pneumonicznymi
2. Wiedza o strukturach ludzkiego mózgu związanych z językiem (produkcja i rozumienie), nauka języków i przyswajanie języka
3. Wiedza na temat struktur ludzkiego mózgu związanych z codziennymi czynnościami: wielozadaniowość, słuchanie muzyki, nabywanie
nowych umiejętności, zakupy, podejmowanie decyzji
4. Wiedza na temat struktur ludzkiego mózgu związanych ze starzeniem się
5. Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy, umiejętności powiązania teorii z różnymi aspektami życia codziennego.
6. Umiejętności intelektualne w rozumieniu literatury neurolingwistycznej i neurokognitywnej
7. Umiejętności intelektualne przydatne w pomaganiu osobom z zaburzeniami języka, w tym afazją Broki
8. Rozwój krytycznego myślenia na podstawie dowodów neurolingwistycznych i neurokognitywnych
Literatura
Literatura zostanie podana na zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: