Dydaktyka języka C - angielskiego 3201-3DYDCA
Kurs przygotowuje studentów do nauczania języka angielskiego na III i IV etapie edukacyjnym (gimnazjum i liceum), a także nauczania dorosłych. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z przygotowaniem i uczeniem kursów języka specjalistycznego oraz kursów przygotowujących do egzaminów, nauczaniem zintegrowanym z nauczaniem innych przedmiotów (CLIL), egzaminowaniem oraz rozwijaniem autonomii ucznia.
Szczegółowe zagadnienia obejmują:
1. Podstawy programowe w gimnazjum i liceum
2. Nauczanie słownictwa młodzieży i dorosłych
3. Nauczanie gramatyki młodzieży i dorosłych
4. Nauczanie funkcji językowych młodzieży i dorosłych
5. Nauczanie słuchania i czytania młodzieży i dorosłych
6. Nauczanie mówienia i pisania młodzieży i dorosłych
7. Nauczanie kultury młodzieży i dorosłych
8. Nauczanie zintegrowane z przedmiotem
9. Kursy przygotowujące do egzaminów
10. Uczenie języka specjalistycznego – identyfikacja potrzeb
11. Uczenia języka specjalistycznego – opracowanie kursu
12. Uczenie języka specjalistycznego – przygotowanie zajęć i materiałów dydaktycznych
13. Budowanie autonomii ucznia
14. Egzaminy językowe
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student:
• posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na pracę z młodzieżą uczącą się języka angielskiego w gimnazjum i liceum lub na kursach językowych
• posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na pracę z dorosłymi
• potrafi przygotować i przeprowadzić zajęcia w nauczaniu zintegrowanym z przedmiotem
• potrafi przygotować i przeprowadzić kursy egzaminacyjne
• potrafi zidentyfikować potrzeby ucznia w zakresie języka specjalistycznego oraz przygotować i przeprowadzić kurs w tym zakresie
• potrafi rozwijać autonomię ucznia
• posiada wiedzę o procesie przygotowywania egzaminów językowych
Kryteria oceniania
aktywne uczestnictwo w zajęciach
przygotowanie (w parach) portfolio składającego się z:
• dwóch szczegółowych planów fragmentów lekcji koncentrujących się na nauczeniu i przećwiczeniu jednego z elementów języka lub sprawności językowej
• ankiety związanej z nauczaniem języka specjalistycznego
• ramowego planu kursu języka specjalistycznego opartego na wyniku ankiety
Literatura
Podręczniki
Harmer, Jeremy (2001) The Practice of English Language Teaching. 3rd Edition. Harlow: Longman.
Komorowska, Hanna (1999) Metodyka nauczania językow obcych. Warszawa: WsiP.
Wybrane rozdziały z książek związanych z różnymi aspektami nauczania języka angielskiego jako języka obcego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: