Warsztaty językowe C - angielski - poziom 3 3201-1WRJCA2
Podobnie jak w I i II semestrze, celem kursu jest rozwijanie znajomości języka angielskiego na poziomie zaawansowanym przez warsztaty obejmujące ćwiczenie poszczególnych sprawności językowych (słuchanie, czytanie - w tym czytanie wspomagane komputerowo, mówienie i pisanie). Oddzielne zajęcia poświęcone są gramatyce. W celu rozwijaniu sprawności czytania prowadzący wykorzystują teksty prasowe i literackie oraz narzędzia elektroniczne (korpusy tekstowe, wyszukiwarki graficzne, językowe bazy danych, słowniki cyfrowe). Materiały wykorzystywane na warsztatach poświęconych sprawności słuchania obejmują nagrania autentyczne oraz zaadaptowane do potrzeb dydaktyki (monologi, przemówienia, wywiady, piosenki). Czytane i słuchane teksty stanowią podstawę ćwiczeń sprawdzających rozumienie i rozwijających słownictwo (ogólne i specjalistyczne, np. biznesowe czy dotyczące językoznawstwa) oraz stanowią impuls do dyskusji. Warsztaty poświęcone pisaniu umożliwiają m.in. zapoznanie się z takimi zagadnieniami jak unikanie plagiatu, pisanie streszczeń, budowa akapitu i tekstu, styl formalny i nieformalny, naukowy i dziennikarski, tworzenie konspektu. Warsztaty gramatyczne w tym semestrze skupiają się na strukturach niższego rzędu (frazie i zdaniu pojedynczym).
Wymagania kursu:
Do zaliczenia kursu niezbędna jest regularna obecność na zajęciach, aktywne w nich uczestnictwo, prezentacje, przygotowywanie prac domowych, zaliczanie kolokwiów. Warunki zaliczenia konkretnego warsztatu prezentuje prowadzący na początku semestru. Pod koniec semestru wystawiana jest ocena cząstkowa z każdego warsztatu. Ocenę końcową za cały kurs wystawia się na egzaminie ustnym w semestrze letnim w oparciu o wynik egzaminu ustnego i oceny z poszczególnych warsztatów.
Rodzaj przedmiotu
Literatura
1.Evans, V. 1998. Successful Writing. Proficiency. Express Publishing
2.Greenbaum, S., Quirk, M. 1990. A Student's Grammar of English Language. Longman
3.Imhoof M., Hudson H. 1975. From Paragraph to Essay. Longman
4.Jordan, R.R. 1999. Academic Writing Course. Longman
5.Macpherson, R. [1996] 2000. English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN
6.Macpherson, R. [2001] 2005. Advanced Written English. Wydawnictwo Naukowe PWN
7.Naunton J. 2005. Profile 3, Upper-Intermediate. Oxford University Press
8.Nuttal, C. 1982. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann Educational Books
9.Sinclair, J. English Usage for Learners with CD -ROM. Harper Collins
10.Soars J. Soars L. 1995. Headway Advanced. Oxford University Press
11.Swan, M. [1996] 1997. Practical English Usage. International Student's Edition. Oxford University Press
12.Tullis G. Trappe T. 2000. New Insights into Business. Longman
13.Wallace, C. 1992. Reading. Oxford University Press
14.West, C. 2000. Recycling Advanced English. Georgian Press
15.British National Corpus online
16.Cambridge Proficiency Examination Tests
17.wybrane teksty prasowe
18.nagrania audio i wideo
19.wybrane strony www
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: