Nauczanie systemów i sprawności językowych w szkole ponadpodstawowej ogólnokształcącej, język B/C - niemiecki 3200-M1-NSJSPPN
Zajęcia dotyczą metodyki nauczania języka obcego (niemieckiego), omawiane są metody pracy z młodzieżą i uczniami dorosłymi, materiały dydaktyczne oraz formy ćwiczeń dostosowane do potrzeb uczniów.
Lista tematów:
- nauczanie gramatyki na zajęciach z osobami dorosłymi i młodzieżą
- nauczanie słownictwa na zajęciach z osobami dorosłymi i młodzieżą
- rozwijanie sprawności językowych na zajęciach z osobami dorosłymi i młodzieżą
- omówienie strategii uczenia się
- podręczniki do nauki języka niemieckiego.
Nakład pracy studenta:
30 godzin w semestrze - obecność na zajęciach
10 godzin w semestrze - praca własna (przygotowanie prac domowych, przygotowanie się do testu końcowego).
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość,najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci zapoznawani są z metodami pracy z uczniami w wieku młodzieżowym i dorosłym, z formami ćwiczeń oraz materiałami dydaktycznymi stosowanymi odpowiednio do wieku uczniów.
Efekty kształcenia:
Wiedza
- student zna różne metody pracy z uczniami nastoletnimi i dorosłymi,
- student zna metody prezentacji i ćwiczenia materiału gramatycznego i leksykalnego, a także rozwijania sprawności językowych w grupach uczniów dorosłych i nastoletnich.
Umiejętności
- student umie zastosować materiały dydaktyczne odpowiednio do wieku uczniów,
- student umie przygotować zajęcia dostosowane do wieku uczniów.
Kompetencje
- student potrafi pracować w grupie oraz prowadzić zajęcia z młodzieżą i osobami dorosłymi,
- student potrafi rozwiązywac rudne sytuacje, które potencjalnie mogą wystąpić na zajęciach.
Kryteria oceniania
1. Obowiązkowa obecność na zajęciach.
2. Terminowe oddawanie prac domowych.
3. Egzamin pisemny na zakończenie semestru.
Test pisemny na ocenę na zakończenie semestru (ocena z testu stanowi 100% oceny końcowej)
Kryteria oceny testu:
55%-70% dostateczny
71%-75% dostateczny plus
76%-90% dobry
91%-95% dobry plus
96%-100% bardzo dobry
Literatura
1. Bausch K.-R., Christ H., Krumm H.-J., 2016, Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen und Basel
2. Huneke, H.--W., Steinig, W., 2015, Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung, Berlin.
3. Neuner G., Hunfeld H., 1992, Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts, Berlin u. München
4. Oomen-Welke, I., Ahrenholz, B. (ed.), 2013, Deutsch als Fremdsprache, Baltmannsweiler
5. Roche, J., 2013, Fremdsprachenerwerb.Fremdsprachendidaktik, Tübingen u. Basel.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: