Nauczanie systemów i sprawności językowych w szkole ponadpodstawowej ogólnokształcącej, język B/C - angielski 3200-M1-NSJSPPA
Głównym celem zajęć jest wprowadzenie do tematyki dydaktyki języków obcych oraz omówienie najważniejszych zagadnień z tego zakresu (na przykładzie języka angielskiego). Aby uczyć języka skutecznie niezbędne jest zapoznanie się z założeniami teoretycznymi prowadzącymi do właściwego nauczania. To zdecydowanie pomaga w zaplanowaniu zajęć tak, aby spełniały one główne cele nauczania oraz oczekiwania grupy docelowej. W trakcie realizacji zajęć studenci przygotują krótkie prezentacje wybranych aspektów nauczania dot. sprawności językowych, gramatyki, słownictwa, wymowy, aspektów kultury itd.
W cyklu 2024Z:
Mgr Bartłomiej Miąsko |
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Tryb prowadzenia
Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2024Z: w sali |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student
1. posiada wiedzę na temat istoty teorii języka oraz relacji pomiędzy teorią a danymi językowymi na przykładzie podstawowych teorii (strukturalnej, pragmatycznej czy kognitywnej (K_W01);
2. posiada wiedzę o sposobach zbierania, analizy, formułowania i testowania hipotez oraz porównywania danych językowych (K_W02);
3. posiada wiedzę z zakresu podstawowej terminologii stosowanej w glottodydaktyce (K_W03).
Umiejętności:
Student
1. potrafi przygotować i przedstawić prezentację wybranych zagadnień (K_U02);
2. potrafi samodzielnie przeczytać i zinterpretować teksty, aby (pod kierunkiem) napisać w języku angielskim krótki projekt badawczy (K_U03).
Kompetencje społeczne:
Student
1. pracuje w grupie dla osiągania wspólnych celów wykazując inicjatywę, elastyczność, dobrą organizację pracy oraz dyscyplinę czasową (K_K02);
2. prowadzi autorefleksję i formułuje wnioski dotyczące doskonalenia własnych umiejętności, poszukuje optymalnych rozwiązań (K_K01).
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest regularna obecność (20% oceny), uczestnictwo w dyskusji (30%) oraz przygotowanie krótkich prezentacji (50%). Kryteria oceniania:
60%-70% = 3
71%-76% = 3+
77%-83% = 4
84%-89% = 4+
90%-100% = 5
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1/ Harmer J. 2008. The Practice of English Language Teaching – Longman Pearson
2/ Harmer J. 2012. How to teach English – Longman Pearson
3/ Gower R., D. Phillips & S. Walters Teaching Practice – A handbook for teachers in training – Macmillan
4/ Scrivener, J. 2010. Learning Teaching – Macmillan
5/ Dakowska, M. 2002. Teaching English as a Foreign Language – A Guide for Professionals – PWN
6/ Brown, H. D. 1998. Principles of Language Learning and Teaching – Longman Pearson
7/ Larsen-Freeman D. 1999. Techniques and Principles in Language Teaching – OUP
8/ Williams, M. & R. L. Burden 2004. Psychology for Language Teachers – CUP
W cyklu 2023L:
Literatura Nunan, David (2001) ed., “Practical English language teaching”. McGraw Hill. |
W cyklu 2024Z:
Mgr Bartłomiej Miąsko |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: