Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych – język B - polski język migowy 3200-M1-4DKKBM
Przedmiot koncentruje się na rozwijaniu umiejętności językowo-komunikacyjnych w kontekście akademickim w polskim języku migowym (PJM). Skierowany jest do studentów przygotowujących się do napisania pracy magisterskiej. Celem zajęć jest pogłębianie kompetencji w zakresie rozumienia tekstów oraz formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych o charakterze naukowym. Zakres tematyczny obejmuje m.in.:
analizę i komentarz tekstów akademickich; rozwój formalnego słownictwa i struktur gramatycznych właściwych dla PJM; kształtowanie umiejętności wyrażania postaw i opinii w sposób adekwatny do kontekstu akademickiego; ćwiczenie argumentacji; przygotowanie do prezentacji ustnych (indywidualnych i grupowych); analizę nagrań wideo przygotowanych przez studentów, konsultacje indywidualne z prowadzącym. Łączny nakład pracy studenta: 30 godzin zajęć kontaktowych; 70 godzin pracy własnej (lektura, tworzenie prezentacji i prac pisemnych, przygotowanie do egzaminu). W przypadku konieczności prowadzenia zajęć w formie zdalnej, zostaną one zrealizowane z wykorzystaniem narzędzi komunikacji elektronicznej zalecanych przez Uniwersytet Warszawski.
Zajęcia realizowane w ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Dydaktyki – ZIP 2.0”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) (nr umowy: FERS.01.05-IP.08-0365/23-00).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025Z: | W cyklu 2025L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
– absolwent zna i rozumie: złożoną strukturę języka jako systemu (K2_W01), rolę języka w komunikacji (K2_W10).
Umiejętności
– absolwent potrafi: wykorzystać zdobytą wiedzę w przygotowywaniu i prezentowaniu treści w PJM (K2_U01, K2_U02), wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje w PJM (K2_U04), posługiwać się PJM na poziomie C2 zgodnie z ESOKJ (K2_U09).
Kompetencje społeczne
– absolwent jest gotów do: krytycznej analizy i oceny treści (K2_K01), identyfikowania i rozwiązywania problemów komunikacyjnych (K2_K02).
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Przedmiot podlega następującej ocenie:
- ocena ciągła (aktywność, przygotowanie do zajęć, wykonywanie zadań),
- prace domowe,
- przygotowanie prezentacji i materiałów wideo.
Wszystkie prace oceniane są według następującej procentowej skali poprawności:
99% – 100% – 5!
98% – 91% – 5
90% – 86% – 4,5
85% – 76% – 4
75% – 71% – 3,5
70% – 60% – 3
59% – 0 % – 2
Zajęcia kończą się egzaminem. Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności w semestrze.
Literatura
Literatura zostanie podana na zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: