Seminarium magisterskie - j. rosyjski 3200-M1-0SEMR
Zajęcia typu seminaryjnego przygotowujące do pisania pracy magisterskiej z zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa lub glottodydaktyki.
Zajęcia seminaryjne prowadzące do opracowania pracy magisterskiej. Ich celem jest przedstawienie wymogów dotyczących konstrukcji i redakcji tekstu naukowego, wykształcenie umiejętności wykorzystania do tego tekstu naukowego w języku rosyjskim.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
Wiedza:
Student zna i rozumie:
- złożoną strukturę języka obcego oraz jego historyczny rozwój, szczególnie w odniesieniu do normy językowej, odmian języka, dialektów, leksykografii i nauczania języka;
- terminologię z zakresu językoznawstwa;
- główne kierunki rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach naukowych w zakresie językoznawstwa;
- metody badawcze, metody analizy różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie językoznawstwa (K2_W07);
- wzajemne powiązania językoznawstwa z innymi dziedzinami nauki, rolę języka w komunikacji międzyludzkiej i międzykulturowej, różnice kulturowe kształtujące relacje we współczesnym świecie oraz wynikające z nich realia społeczno-ekonomiczne.
Umiejętności:
Student potrafi:
- wykorzystać zdobytą wiedzę w celu przeprowadzenie prac badawczych w dziedzinie językoznawstwa przy użyciu odpowiedniej metodologii; identyfikować elementy kulturowe; wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować autentyczne teksty w języku obcym, wykorzystując również najnowsze technologie;
- formułować i wyrażać własne poglądy i idee, korzystając z argumentacji innych autorów, formułować wnioski w formie ustnej i pisemnej w języku obcym;
- współdziałać i pracować w grupie badawczej, przyjmując w niej różne role;
- samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu językoznawstwa, ocenić przydatność poznanych metod badawczych;
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do:
- uznawania najnowszej wiedzy z zakresu językoznawstwa, do krytycznej oceny odbieranych treści oraz do identyfikowania problemów komunikacji międzynarodowej w tej dziedzinie;
- stałego i aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym kraju i obszaru obcojęzycznego;
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do zasięgania opinii ekspertów.
Kryteria oceniania
Szczegółowe wymagania oraz kryteria oceny określa każdy prowadzący seminarium w konkretnym cyklu kształcenia.
Opracowanie pracy magisterskiej.
Literatura
Literaturę określa każdy prowadzący w konkretnym cyklu kształcenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: