Psychologia 3200-M1-0NNPSY-ĆW
Program kursu obejmuje tematy istotne dla efektywnego prowadzenia procesu nauczania języka obcego. Poruszane są zagadnienia związane z psychologią społeczną, poznawczą, rozwojową oraz teorie emocji i motywacji. Kurs wspomagany jest różnorodnymi materiałami audiowizualnymi (np. fragmentami filmów, debat, wywiadów, nagrań sesji psychoterapeutycznych). Studenci zachęcani są do samodzielnego zgłębiania wiedzy psychologicznej niezbędnej do efektywnego wykonywania zawodu nauczyciela.
Kurs omawia następujące zagadnienia:
Procesy grupowe
Agresja
Inteligencja i procesy pamięciowe
Teorie percepcji i motywacji
Emocje
Stres i radzenie sobie ze stresem
Procesy myślowe i mowa
Zagadnienia psychologii rozwojowej
Podstawowe zagadnienia psychologii międzykulturowej
Podstawowe zagadnienia psychologii klinicznej
Nakład pracy studenta:
30 godzin obecność na ćwiczeniach – 1.5 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
ma wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej psychologii, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej zna terminologię z zakresu psychologii ogólnej
ma wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary z zakresu psychologii
Umiejętności:
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań
Kompetencje społeczne:
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (w tym role nauczyciela i/lub tłumacza)
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria oceniania
Ocena końcowa to ocena z testu zaliczeniowego przeprowadzonego w trakcie semestru (100 %).
55%-69% = 3
70%-74% = 3+
75%-84% = 4
85%-89% = 4+
90%-100% = 5
Literatura
Aronson E., Wilson T. D., Akert R. 2012. Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i Sp.
Mietzel, G. 2015. Wprowadzenie do psychologii. GWP.
Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. 2016. Psychologia poznawcza. PWN.
Zimbardo, P., Gerrig, R. 2012. Psychologia i życie. PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: