Psychologia dla nauczycieli 3200-M1-0NNPSY
rogram kursu obejmuje tematy istotne dla efektywnego prowadzenia procesu nauczania języka obcego. Poruszane są zadnienia związane z psychologią społeczną, poznawczą, rozwojową oraz teorie emocji i motywacji. Kurs wspomagany jest różnorodnymi materiałami audiowizualnymi (np. fragmentami filmów, debat, wywiadów, nagrań sesji psychoterapeutycznych). Studenci zachęcani są do samodzielnego zgłębiania wiedzy psychologicznej.
Kurs omawia następujące zagadnienia:
Procesy grupowe
Agresja
Inteligencja i procesy pamięciowe
Teorie percepcji
Teorie motywacji
Emocje
Stres i radzenie sobie ze stresem
Procesy myślowe i mowa
Zagadnienia psychologii rozwojowej
Podstawowe zagadnienia psychologii międzykulturowej
Podstawowe zagadnienia psychologii klinicznej
Nakład pracy studenta:
30 godzin obecność na wykładach – 1 ECTS
30 godzin czytanie i analiza lektur – 1 ECTS
30 godzin przygotowanie do egzaminu – 1 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
ma wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej psychologii, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej (K_W01)
zna terminologię z zakresu psychologii ogólnej (K_W02)
ma wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary z zakresu psychologii (K_W06)
Umiejętności:
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (K_U03)
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań (K_U06)
Kompetencje społeczne:
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (w tym role nauczyciela i/lub tłumacza) K_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03)
Kryteria oceniania
Ocena końcowa to ocena z egzaminu przeprowadzonego w sesji (100 %).
Kryteria oceny:
55%-69% = 3
70%-74% = 3+
75%-84% = 4
85%-89% = 4+
90%-100% = 5
Literatura
Aronson E., Wilson T. D., Akert R. 2012. Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i Sp.
Mietzel, G. 2015. Wprowadzenie do psychologii. GWP.
Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. 2016. Psychologia poznawcza. PWN.
Zimbardo, P., Gerrig, R. 2012. Psychologia i życie. PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: