Proseminarium licencjackie - j. hiszpański 3200-L3-PSLH
Celem proseminarium jest wskazanie studentom możliwych zakresów tematycznych ich pracy licencjackiej poprzez zapoznanie ich z metodami badawczymi powszechnie stosowanymi w dziedzinie lingwistyki stosowanej, omówieniem określonych zagadnień językoznawstwa lub literaturoznawstwa oraz podstaw metodologicznych badań naukowych prowadzonych w obrębie tych/ej dyscypliny.
Zajęcia kształcą również umiejętności samodzielnej lektury i analizy tekstu naukowego w języku obcym. W ramach zajęć omawiane są także cechy języka akademickiego i rejestru formalnego.
Zajęcia prowadzone są w języku obcym, każdy z uczestników zobowiązany jest do aktywnego udziału w zajęciach.
Aby uzyskać zaliczenie student powinien przedstawić konspekt pracy licencjackiej lub jej pierwszy rozdział (do decyzji prowadzącego).
Godziny kontaktowe (zajęcia): 30 godzin
Praca własna studenta: 120 godzin
W sumie: 150 godzin
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość (Google Meet oraz innych zalecanych przez UW)
W cyklu 2023Z:
Studenci zapoznają się z informacjami, które pomogą im przygotować pracę licencjacką. Kurs skupia się z jednej strony na wiedzy z konkretnej dyscypliny (dyscyplina, bądź dyscypliny, określa się w szczegółowym opisie kursu dla konkretnego cyklu), a z drugiej - na warsztacie pisania pracy licencjackiej. W ramach przygotowania treści studenci prezentują teksty naukowe lub ich fragmenty. Zaś prezentowane, formalne aspekty pracy to m.in. przygotowanie bibliografii, cytowanie, poszukiwanie źródeł, czy redakcja tekstu naukowego. Studenci proszeni są o przygotowanie prac pisemnych, w tym konspektu pracy dyplomowej. |
W cyklu 2024Z:
Studenci zapoznają się z informacjami, które pomogą im przygotować pracę licencjacką. Kurs skupia się z jednej strony na wiedzy z konkretnej dyscypliny (dyscyplina, bądź dyscypliny, określa się w szczegółowym opisie kursu dla konkretnego cyklu), a z drugiej - na warsztacie pisania pracy licencjackiej. W ramach przygotowania treści studenci prezentują teksty naukowe lub ich fragmenty. Zaś prezentowane, formalne aspekty pracy to m.in. przygotowanie bibliografii, cytowanie, poszukiwanie źródeł, czy redakcja tekstu naukowego. Studenci proszeni są o przygotowanie prac pisemnych, w tym konspektu pracy dyplomowej. |
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
proseminaria
Efekty kształcenia
K1_W05, K1_W06, K1_W14, K1_U02, K1_U04, K1_U05, K1_U10, K1_U11, K1_U12, K1_K02
Po ukończeniu kursu student:
Wiedza
Student zna i rozumie
• specyfikę współczesnych paradygmatów językoznawstwa (ogólnego oraz stosowanego), ma uporządkowaną wiedzę ogólną w zakresie teorii i metodologii z zakresu językoznawstwa oraz literaturoznawstwa [K1_W05]
• powiązania językoznawstwa stosowanego oraz literaturoznawstwa z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi [K1_W06]
• ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego [K1_W14]
Umiejętności
Student
• posiada elementarne umiejętności badawcze, potrafi formułować problemy badawcze oraz potrafi używać narzędzi badawczych językoznawstwa stosowanego (w zakresie subdziedzin językoznawstwa odpowiednio do wybranego modułu) i literaturoznawstwa; potrafi odpowiednio dobrać metody pozwalające na rozwiązywanie problemów w obrębie wybranej dziedziny [K1_U02]
• posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz samodzielnego formułowania wniosków w formie ustnej i pisemnej w języku polskim oraz w dwóch studiowanych językach obcych [K1_U04]
• potrafi porozumiewać się w dwóch studiowanych językach obcych w typowych sytuacjach profesjonalnych wymagających znajomości technik, strategii i różnych kanałów komunikacyjnych oraz umie przeciwdziałać konfliktom, wykorzystując język jako narzędzie komunikacji [K1_U05]
• potrafi odpowiednio zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu studiowanych dziedzin (językoznawstwa stosowanego i literaturoznawstwa) w typowych sytuacjach profesjonalnych, w tym w projektach zespołowych, również w projektach o charakterze interdyscyplinarnym [K1_U10]
• potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu językoznawstwa stosowanego oraz literaturoznawstwa, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego; umie ocenić przydatność poznanych metod, praktyk i procedur do własnej działalności zawodowej [K1_U11]
• potrafi określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji, rozumiejąc potrzebę samokształcenia i ustawicznego podnoszenia kwalifikacji, w tym praktycznych kompetencji językowych [K1_U12]
Kompetencje społeczne
Student jest gotów do
• krytycznej oceny własnego stanu wiedzy w zakresie językoznawstwa stosowanego oraz literaturoznawstwa, docenia znaczenie argumentacji merytorycznej w rozwiązywaniu problemów badawczych oraz praktycznych (w sytuacjach zawodowych) [K1_K02]
Kryteria oceniania
Szczegółowe wymagania oraz kryteria oceny określa każdy prowadzący proseminarium w konkretnym cyklu kształcenia.
Dopuszczalna liczba nieobecności: 2 nieobecności na semestr.
Literatura
Literaturę określa każdy prowadzący w konkretnym cyklu kształcenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: