Nauczanie systemów i sprawności językowych języka C - hiszpański 3200-L2-NSSJCH
Zadaniem kursu jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą i praktycznymi umiejętnościami z metodyki nauczania języka hiszpańskiego jako obcego, przygotowanie do praktyk pedagogicznych oraz przyszłego zawodu nauczyciela.
Na zajęciach omawiane będą następujące zagadnienia:
Techniki nauczania, utrwalania i oceniania znajomości słownictwa
Techniki nauczania, utrwalania i oceniania znajomości gramatyki
Techniki nauczania, utrwalania i oceniania opanowania wymowy
Techniki nauczania, utrwalania i oceniania czytania
Techniki nauczania, utrwalania i oceniania pisania
Techniki nauczania, utrwalania i oceniania rozumienia tekstu słuchanego
Techniki nauczania, utrwalania i oceniania tekstu mówionego
Tworzenie, adaptacja i wykorzystanie podręczników oraz cyfrowych materiałów dydaktycznych.
Nakład pracy studenta:
30 godzin kontaktowych;
20 godzin przygotowanie do zajęć;
5 godzin przygotowanie do zaliczenia.
Łącznie ok. 55 godzin = 2 ECTS.
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość,najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
uprawnienia pedagogiczne
Tryb prowadzenia
W cyklu 2023L: mieszany: w sali i zdalnie | Ogólnie: w sali | W cyklu 2024L: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
1. Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metodę projektów, proces uczenia się przez działanie,.
2. Metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie zajęć języka hiszpańskiego - rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów o różnym potencjale i stylu uczenia się.
3. Sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej; środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
1. Kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi sprawności językowych
2. Dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
1. Kształtowania umiejętności współpracy uczniów
2. Rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia
3. Kształtowania nawyku systematycznego uczenia się przez samodzielną pracę.
Kryteria oceniania
Metody oceniania – konwersatorium:
- ocena ciągła (przygotowanie do zajęć, czytanie artykułów, przygotowanie microlekcji)
Udział procentowy w ocenie końcowej: 40%
- Egzamin końcowy: 60%
Wszystkie testy są oceniane według następującej skali:
0-59% = ndst, (2.0)
60-69% = dst, (3.0)
70-74% = dst+ (3.5)
75-84% = db, (4.0)
85-89% = db+, (4.5)
90-100% = bdb. (5.0)
Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.
W przypadku więcej niż dwie nieobecności, student powinien zwrócić się do wykładowcy z prośbą o wyznaczenie formy zaliczenia materiału z zajęć na których był nieobecny.
Niezaliczenie egzaminu oraz nieprzygotowanie się do zajęć skutkuje oceną niedostateczną w sesji właściwej i koniecznością poprawy egzaminu we wrześniowej sesji poprawkowej. Egzamin poprawkowy odbywa się na tych samych zasadach i w tej samej formie co egzamin w sesji właściwej.
Literatura
Gargallo, I. S., (2004) Vademecum para la formación de profesores: Enseńar espańol como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Madrid: SGEL.
González Argüello, M.Vicenta et. al. (2022) Innovación y creatividad en el aula de español. Nuevas formas de entender la enseñanza de una lengua. Barcelona: Difusión.
Karpeta-Peć B. (2013). ''Otwarty, aktywny, samodzielny. Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych'', Fraszka Edukacyjna
Komorowska H. (2002). Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Ruiz Campillo, J.P et. al. (2018). Enseñar gramática en el aula de español. Nuevas perspectivas y propuestas. Barcelona: Difusión.
Sans, N. (2017). Enseñar léxico en el aula de español. El poder de las palabras. Barcelona: Difusión.
Verdía, E. (2013)"Las Competencias clave del profesorado y la Parrilla del perfil del profesor de Idiomas (EPG): dos documentos de referencia para el desarrollo." Studia Iberystyczne 12: 295-314.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: