Nauczanie systemów i sprawności językowych języka C - francuski 3200-L2-NSSJCF
Opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami uczenia się i nauczania języków obcych w wyższych klasach szkoły podstawowej
- planowanie i organizacja pracy na lekcji języka obcego
-rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych
- nauczanie słownictwa
- nauczanie struktur gramatycznych
- ewaluacja kompetencji językowych – portfolio
- wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu języka obcego w szkole podstawowej
Nakład pracy studenta:
Uczestnictwo w zajęciach 30 godzin
Przygotowanie do zajęć 10 godzin
Wykonanie zadań bieżących w kursie 15 godzin
Przygotowanie do egzaminu 5 godzin
Razem 60 godz.
W cyklu 2023L:
Opis Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024L:
Opis Nakład pracy studenta: |
Rodzaj przedmiotu
uprawnienia pedagogiczne
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
w zakresie wiedzy:
Zna metody i techniki pracy w glottodydaktyce
w zakresie umiejętności:
Potrafi planować lekcję językową
Umie określić i wprowadzić w życie cele lekcji: językowe, komunikacyjne i międzykulturowych.
Potrafi praktycznie stosować strategie nauczania systemów językowych i sprawności odpowiednio do cech uczniów.
Potrafi dobrać metody i techniki nauczania odpowiednio do potrzeb uczniów.
Stosuje różnorodne materiały dydaktyczne
Umie organizować pracę na lekcji językowej w wyższych klasach szkoły podstawowej /IV -VIII/
Potrafi stosować strategie wspierania samodzielnego uczenia się języka obcego
W zakresie kompetencji społecznych:
Rozpoznaje potrzeby uczniów
Dopasowuje metody i techniki do różnych sytuacji edukacyjnych.
Przyjmuje postawę dobrego nauczyciela - przewodnika i pomocnika w uczeniu się języków.
Kryteria oceniania
Metody I kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia przedmiotu /czerwiec i wrzesień/:
Obowiązkowa obecność na zajęciach (dozwolone są dwie nieobecności)
Przygotowanie i przeprowadzenie mikrolekcji
Opracowanie dossier na zakończenie semestru, czerwiec. Wrzesień, (ocena z dossier stanowi 100% oceny końcowej)
Kryteria oceny dossier :
- bardzo dobry - uwzględnione i opracowane poprawnie wszystkie części dossier w tym wstęp i zakończenie
- dobry plus - uwzględnione i opracowane poprawnie wszystkie części dossier, drobne usterki językowe lub drobne usterki we wstępie/zakończeniu
- dobry – uwzględnione i opracowane poprawnie wszystkie części dossier, drobne usterki językowe i drobne usterki we wstępie lub zakończeniu
- dostateczny plus – drobne usterki językowe i drobne usterki w części podstawowej dossier
- dostateczny – usterki językowe, drobne usterki we wstępie/zakończeniu oraz drobne usterki w części podstawowej dossier
Praktyki zawodowe
nakładka nauczycielska
Literatura
Bibliografia:
- Conseil de l ;Europe, Cadre Europeen des Langues Vivantes, 2002, Conseil de l;Europe, Strasbourg/Didier
- Courtillon, J., 2003, Elaborer un cours de FLE, Hachette, Paris
- Łuczak-Łomża, A., Metera-Debaene, E., 2002, „Zanim wybierzesz podręcznik Metody oceniania materiałów do nauki języków obcych, Fraszka edukacyjna, Warszawa
- Komorowska H., 2001, Metodyka Nauczania Języków Obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o.
- Komorowska-Janowska, H.,/pod red/, 2002, Ewaluacja w nauce języka obcego, wyd. UwB, Białystok
-- Komorowska, H., /pod red/, 2009, Skuteczna nauka języka obcego, CODN, Warszawa
- Komorowska H., 2012, Podstawy metodyki nauczania języków obcych, Warszawa
- Pfeiffer W., 2001, Nauka języków obcych: Od praktyki do praktyki, Poznań
-- Podstawa programowa do nauczania języków obcych, szkoła podstawowa, 2018, MEN
- Siek-Piskozub,T., 2001, Uczyć się bawiąc. Strategie ludyczne na lekcjach języków obcych, PWN, Warszawa
-Vanthier, H., 2009, L’enseignemnet aux enfants en classe de langue”, CLE International, Paris
- Wilczyńska W., 2005, Introduction a la didactique du francais langue etrangere, Flair, Poznań
-"Języki Obce w Szkole",
- Etude de Linguistique Appliquee
- Le Francais dans le Monde .
W cyklu 2023L:
Bibliografia: -"Języki Obce w Szkole", |
W cyklu 2024L:
Bibliografia: -"Języki Obce w Szkole", |
Uwagi
W cyklu 2024L:
PTTD i TU - II stopień studenci uzupełniający uprawnienia z I stopnia |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: