Nauczanie systemów i sprawności językowych języka B - rosyjski 3200-L2-NSSJBR
Głównym celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki związanej z dydaktyką języków obcych (na przykładzie języka rosyjskiego). Studenci będą mogli zapoznać się z historią nauczania języków obcych, poznać najważniejsze pojęcia z zakresu nauczania dydaktyki, itd. Oprócz tego studenci przygotują prezentacje (projekty) dotyczące wybranych zagadnień praktycznych w celu uzyskania zaliczenia.
W cyklu 2023L:
Zadaniem kursu jest konsolidacja wiedzy i sprawności dydaktycznych studentów w zakresie metodyki nauczania języka rosyjskiego jako Na zajęciach omawiane są takie zagadnienia, jak: |
W cyklu 2024L:
Zadaniem kursu jest konsolidacja wiedzy i sprawności dydaktycznych studentów w zakresie metodyki nauczania języka rosyjskiego jako Na zajęciach omawiane są takie zagadnienia, jak: |
Rodzaj przedmiotu
uprawnienia pedagogiczne
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student
1. posiada wiedzę na temat istoty teorii języka oraz relacji pomiędzy teorią a danymi językowymi na przykładzie podstawowych teorii (strukturalnej, pragmatycznej czy kognitywnej (K_W01);
2. posiada wiedzę o sposobach zbierania, analizy, formułowania i testowania hipotez oraz porównywania danych językowych (K_W02);
3. posiada wiedzę z zakresu podstawowej terminologii stosowanej w glottodydaktyce (K_W03).
Umiejętności:
Student
1. potrafi przygotować i przedstawić prezentację wybranych zagadnień (K_U02);
2. potrafi samodzielnie przeczytać i zinterpretować teksty, aby (pod kierunkiem) napisać w języku angielskim krótki projekt badawczy (K_U03).
Kompetencje społeczne:
Student
1. pracuje w grupie dla osiągania wspólnych celów wykazując inicjatywę, elastyczność, dobrą organizację pracy oraz dyscyplinę czasową (K_K02);
2. prowadzi autorefleksję i formułuje wnioski dotyczące doskonalenia własnych umiejętności, poszukuje optymalnych rozwiązań (K_K01).
Kryteria oceniania
Szczegółowe wymagania oraz kryteria oceny określa każdy prowadzący w konkretnym cyklu kształcenia.
Literatura
Ustalana indywidualnie przez każdego prowadzącego.
W cyklu 2023L:
Komorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. |
W cyklu 2024L:
Komorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Classroom oraz innych zalecanych przez UW. |
W cyklu 2024L:
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Classroom oraz innych zalecanych przez UW. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: