Nauczanie systemów i sprawności językowych języka B - niemiecki 3200-L2-NSSJBN
Zajęcia dotyczą metodyki nauczania języka obcego (niemieckiego), omawiane są metody pracy z uczniami różnych grup wiekowych, materiały dydaktyczne oraz formy ćwiczeń dostosowane do potrzeb uczniów.
Nakład pracy studenta:
30 godzin w semestrze - obecność na zajęciach
10 godzin w semestrze - praca własna (przygotowanie prac domowych, przygotowanie się do testu końcowego lub zaliczenia ustnego).
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW.
Rodzaj przedmiotu
uprawnienia pedagogiczne
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
wiedza:
- student zna metody pracy z różnymi grupami uczniów,
- student zna metody prezentacji i ćwiczenia materiału gramatycznego i słownictwa,
- student zna metody rozwijania sprawności mówienia, pisania, czytania i rozumienia ze słuchu w języku obcym (niemieckim)
umiejętności:
- student potrafi stosować materiały dydaktyczne odpowiednio do wieku uczniów
- student potrafi przygotować zajęcia dostosowane do danej grupy wiekowej uczniów
kompetencje społeczne:
- student potrafi pracować w grupie oraz kierować grupą uczniów
- student zna różne możliwości rozwiązywania sytuacji konfliktowych
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia przedmiotu:
Obowiązkowa obecność na zajęciach (dozwolone są dwie nieobecności).
Terminowe oddawanie prac domowych.
Test pisemny na ocenę na zakończenie semestru (ocena z testu stanowi 100% oceny końcowej)
Kryteria oceny testu:
55%-70% dostateczny
71%-75% dostateczny plus
76%-90% dobry
91%-95% dobry plus
96%-100% bardzo dobry
Literatura
1. Bausch K.-R., Christ H., Krumm H.-J., 1995, Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen und Basel
2. Butzkam W., 1996, Unterrichtssprache Deutsch, Ismaning
3. Harwas-Napierała B. Trempała J., 2004, Psychologia rozwoju człowieka, Warszawa
4. Komorowska H., 2011, Issues in Promoting Multilingualism, Warszawa
5. Komorowska H., 2012, Podstawy metodyki nauczania języków obcych, Warszawa
6. Neuner G., Hunfeld H., 1992, Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts, Berlin u. München
7. Neuner G., Kast B., 1994, Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht, Berlin u. München
8. Pfeiffer W., 2001, Nauka języków obcych: Od praktyki do praktyki, Poznań
9. Rampillon U., 1989, Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht, München
10. Wilczyńska W., 2002, Wokół autonomizacji w dydaktyce języków obcych, Poznań
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: