Nauczanie systemów i sprawności językowych języka B - angielski 3200-L2-NSSJBA
Głównym celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki związanej z dydaktyką języków obcych (na przykładzie języka angielskiego). Studenci będą mogli zapoznać się z historią nauczania języków obcych, poznać najważniejsze pojęcia z zakresu nauczania dydaktyki, itd. Ponadto poznają zagadnienia związane z przygotowaniem lekcji, podręcznikami oraz innymi materiałami, sposoby testowania i oceniania. W celu uzyskania zaliczenia studenci przygotują prezentacje (projekty) dotyczące wybranych zagadnień praktycznych.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2023L: obowiązkowe uprawnienia pedagogiczne | Ogólnie: uprawnienia pedagogiczne obowiązkowe | W cyklu 2024L: obowiązkowe uprawnienia pedagogiczne |
Tryb prowadzenia
W cyklu 2023L: mieszany: w sali i zdalnie | Ogólnie: w sali | W cyklu 2024L: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student
1. posiada wiedzę na temat istoty teorii języka oraz relacji pomiędzy teorią a danymi językowymi na przykładzie podstawowych teorii (strukturalnej, pragmatycznej czy kognitywnej (K_W01);
2. posiada wiedzę o sposobach zbierania, analizy, formułowania i testowania hipotez oraz porównywania danych językowych (K_W02);
3. posiada wiedzę z zakresu podstawowej terminologii stosowanej w glottodydaktyce (K_W03).
Umiejętności:
Student
1. potrafi przygotować i przedstawić prezentację wybranych zagadnień (K_U02);
2. potrafi samodzielnie przeczytać i zinterpretować teksty, aby (pod kierunkiem) napisać w języku angielskim krótki projekt badawczy (K_U03).
Kompetencje społeczne:
Student
1. pracuje w grupie dla osiągania wspólnych celów wykazując inicjatywę, elastyczność, dobrą organizację pracy oraz dyscyplinę czasową (K_K02);
2. prowadzi autorefleksję i formułuje wnioski dotyczące doskonalenia własnych umiejętności, poszukuje optymalnych rozwiązań (K_K01).
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest regularna obecność (20% oceny), uczestnictwo w dyskusji (30%) oraz przygotowanie krótkich prezentacji (50%). Kryteria oceniania:
60%-70% = 3
71%-76% = 3+
77%-83% = 4
84%-89% = 4+
90%-100% = 5
Literatura
1/ Harmer J. 2008. The Practice of English Language Teaching – Longman Pearson
2/ Harmer J. 2012. How to teach English – Longman Pearson
3/ Gower R., D. Phillips & S. Walters Teaching Practice – A handbook for teachers in training – Macmillan
4/ Scrivener, J. 2010. Learning Teaching – Macmillan
5/ Dakowska, M. 2002. Teaching English as a Foreign Language – A Guide for Professionals – PWN
6/ Brown, H. D. 1998. Principles of Language Learning and Teaching – Longman Pearson
7/ Larsen-Freeman D. 1999. Techniques and Principles in Language Teaching – OUP
8/ Williams, M. & R. L. Burden 2004. Psychology for Language Teachers – CUP
Uwagi
W cyklu 2023L:
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW. |
W cyklu 2024L:
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: