Gramatyka opisowa języka hiszpańskiego (C) - poz.2 3200-L2-GOCH2
Przedmiotem konwersatorium jest przegląd i analiza zasadniczych elementów systemu gramatycznego języka hiszpańskiego. Przedmiotem zajęć w pierwszym semestrze jest systematyczny opis części mowy i zdania oraz charakterystyka grup syntaktycznych i analiza zdań pojedynczych. Zajęcia w drugim semestrze poświęcone są uzupełnieniu i usystematyzowaniu wiedzy o funkcjach składniowych oraz omówieniu struktury zdań złożonych. Wykład konwersatoryjny uzupełniony jest praktycznymi ćwiczeniami z analizy składniowej, wymagającymi aktywnego udziału studentów.
Przedmiot obowiązkowy dla studentów II roku studiów, dla których język hiszpański jest językiem C specjalności.
Nakład pracy studenta:
Łączna wartość punktów ECTS - 4
Godziny kontaktowe (w sali) w ciągu dwóch semestrów - 60 h (2 ECTS)
Samodzielna praca studenta poza salą zajęciową w ciągu dwóch semestrów - 50 h (2 ECTS). W tym:
- przygotowanie do zajęć - 30 godzin
- przygotowanie zaliczenia – 10 godzin
- przygotowanie do egzaminu końcowego - 10 godzin
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu nauki, student:
WIEDZA:
- zna hiszpańską terminologię gramatyczną,
- posiada wiedzę na temat głównych elementów systemu gramatycznego języka hiszpańskiego.
UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi rozpoznać i opisać części mowy i zdania,
- potrafi rozpoznać i opisać różne rodzaje zdań złożonych,
- potrafi posługiwać się hiszpańską terminologią gramatyczną,
- umie wyjaśnić wybrane problematyczne zagadnienia gramatyki języka hiszpańskiego,
- potrafi przeprowadzić analizę składniową zdań pojedynczych i złożonych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- jest przygotowany do samodzielnego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy,
- rozumie i docenia wagę spójnego systemu gramatycznego, uznanego we wszystkich krajach hispanojęzycznych.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział w zajęciach oraz pozytywny wynik testu po pierwszym semestrze i egzaminu końcowego. Obecność i aktywny udział w zajęciach są obowiązkowe. W przypadku więcej niż dwóch nieobecności, student może zaliczyć semestr po wykonaniu dodatkowych prac.
Ocena końcowa jest średnią ocen z egzaminu końcowego (50%) i zaliczenia pisemnego po pierwszym semestrze (50%).
Zasady oceniania:
60%-69% = 3
70%-74% = 3+
75%-84% = 4
85%-89% = 4+
90%-95% = 5
96%-100%=5!
Egzamin poprawkowy odbywa się na tych samych zasadach i w tej samej formie co egzamin w sesji właściwej.
Literatura
Podstawowa bibliografia:
Bosque, I., Demonte, V. (eds.), Gramática Descriptiva de la Lengua Española, tres vol., Real Academia Espanola / Espasa-Calpe, Madrid, 1999.
Gómez Torrego, L., Análisis Sintáctico. Teoría y Práctica, Ediciones SM, Madrid, 2011.
Gómez Torrego, L., Gramática didáctica del español, Ediciones SM, Madrid, 2000.
RAE, Nueva gramática de la lengua española. Manual, Espasa Libros, Madrid, 2018.
RAE, Nueva gramática básica de la lengua española, Espasa Libros, Madrid, 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: