Modułowy przedmiot fakultatywny 3200-L1-MPF-TTS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
zdalnie
Efekty kształcenia
Exploring cultures and intercultural experiences. Badania nad kulturą i doświadczeniami międzykulturowymi
W zakresie wiedzy student:
- ma podstawową wiedzę z zakresu paradygmatów językoznawstwa stosowanego (K1_W05);
- zna i rozumie powiązania językoznawstwa stosowanego z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi (m.in., z psychologią) (K1_W06);
- zna i rozumie relacje między językami i ich rolę w kulturze (K1_W07);
- zna w zarysie kulturę studiowanych języków, rozumie rolę języka w komunikacji między ludźmi i kulturami (K1_W10);
- zna i rozumie różnice kulturowe będące istotnym czynnikiem kształtowania się społeczeństw wielokulturowych we współczesnym świecie, zna w ogólnym zarysie realia społeczno-ekonomiczne i prawne w obszarach związanych ze studiowanymi językami (K1_W11).
W zakresie umiejętności student:
- potrafi rozpoznawać charakterystyczne elementy kulturowe oraz właściwie interpretować zachodzące przemiany kulturowe w odniesieniu do realiów danego kraju/narodu (K1_U03);
- posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz samodzielnego formułowania wniosków w formie ustnej i pisemnej w języku angielskim (K1_U04);
- posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku angielskim w oparciu o odpowiednio dobrane materiały źródłowe z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych z komunikacji międzykulturowej (K1_U07);
- potrafi określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji, rozumiejąc potrzebę samokształcenia i ustawicznego podnoszenia kompetencji międzykulturowej (K1_U12);
W zakresie kompetencji społecznych student:
- jest gotów do adekwatnego identyfikowania i rozstrzygania dylematów komunikacji międzyjęzykowej, spowodowanych asymetrią systemów językowych i różnicami kulturowymi, przestrzegając wzorców zachowań etycznych i zasięgając opinii ekspertów (K1_K01);
- jest gotów do krytycznej oceny własnego stanu wiedzy w zakresie językoznawstwa stosowanego (zwłaszcza komunikacji interkulturowej), docenia znaczenie wiedzy teoretycznej w rozwiązywaniu problemów badawczych oraz własnych kompetencji międzykulturowych (K1_K02);
- jest gotów do współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role i dbając o przestrzeganie zasad komunikacji i współpracy w grupie (K1_K06).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: