Nauki społeczne - Psychologia komunikacji 3200-L-NS-PSK
Tematyka obejmuje podstawowe aspekty komunikacji interpersonalnej, m. in. takie jak elementy modeli komunikacji, znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, wpływ języka w komunikowaniu się, aktywne słuchanie, asertywność, przeciwdziałanie konfliktom w relacjach.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
ma wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej psychologii, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej (K_W01)
zna terminologię z zakresu psychologii ogólnej (K_W02)
ma wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary z zakresu psychologii (K_W06)
Umiejętności:
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (K_U03)
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań (K_U06)
Kompetencje społeczne:
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (w tym role nauczyciela i/lub tłumacza) K_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03)
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy egzaminem pisemnym.
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu usprawiedliwienia decyduje wykładowca. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
Jeśli liczba nieobecności przekroczy dopuszczalną, student powinien zwrócić się do wykładowcy z prośbą o wyznaczenie formy zaliczenia materiału z zajęć.
Egzamin obejmie weryfikację wiedzy z materiału omawianego na zajęciach w trakcie semestru.
Skala ocen:
0%-49% - 2
50%-60% - 3
61%-70% - 3+
71%-80% - 4
81%-90% - 4+
91%-100% - 5
Dodatkowa wiedza - 5+
Literatura
Adler R.B., Rosenfeld L.B, Proctor R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2002.
Pease A., Język ciała - jak czytać myśli ludzi z ich gestów. Kraków 1992,
Kozyra B., Komunikacja bez barier. Warszawa 2008.
I inna podana przez prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: