Muzyka elektroniczna 3106-ME-F
Kurs obejmuje tematy związane z problematyką muzyki elektronicznej w
ujęciu historycznym, systematycznym i społecznym. W trakcie zajęć
studenci zapoznają się z kluczowymi pojęciami i technikami
kompozytorskimi właściwymi dla muzyki elektronicznej w XX i XXI wieku.
Zagadnienia podejmowane na niniejszych zajęciach obejmować będą
zatem m.in. rozwój instrumentarium elektronicznego od początku XX
wieku, rozkwit twórczości eksperymentalnej, osiągnięcia ośrodków
niemieckiego, francuskiego i włoskiego w latach sześćdziesiątych, rozwój
myśli o muzyce elektronicznej na gruncie polskim, a także znaczenie tych
technik dla muzyki popularnej w II połowie XX wieku oraz na początku
wieku XXI.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Studenci znają podstawową terminologię związaną ze szczegółowymi
zagadnieniami związanymi z muzyką elektroniczną (K_W01)
2. na podstawie poznanej literatury muzycznej potrafią scharakteryzować
istotne problemy związane z najważniejszymi gałęziami muzyki
elektronicznej i wyciągnąć krytyczne wnioski (K_W05)
3. rozumieją złożoność problematyki związanej z muzyką elektroniczną
(K_W05, K_W07)
Umiejętności:
1. Studenci potrafią dobierać i krytycznie oceniać materiały (K_U01)
2. potrafią krytycznie analizować, z wykorzystaniem różnych metod,
teksty kultury poświęcone muzyce elektronicznej (K_U02)
3. potrafią przygotować prezentację dotyczącą różnych problemów
związanych z muzyką elektroniczną (K_U06)
Kompetencje społeczne:
1. Studenci są gotowi do krytycznego odbioru treści muzycznych (K_K01)
2. doceniają bogactwo kultury muzycznej (K_K08)
3. są gotowi do świadomego uczestnictwa w życiu kulturalnym (K_K10)
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach (25%)
Zaliczenie końcowe – lista słuchowa (30%)
Zaliczenie końcowe – praca pisemna (45%)
Literatura
W. Kotoński – Muzyka elektroniczna, wyd. drugie, PWM, Kraków, 2019.
T. Holmes – Electronic and Experimental Music: Technology, Music, and
Culture, wyd. trzecie, 2008, Routledge, New York and London, 2008.
(red.) Ch. Cox, D. Warner – Kultura dźwięku. Teksty o muzyce
nowoczesnej, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk, 2010 (wybrane fragmenty)
(red.) Ł. Krajewski, R. Tereszczuk, A. Wojtczak – 30 lat polskiej sceny
techno, wyd. Krytyki Politycznej, Warszawa, 2021 (wybrane fragmenty)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: