Muzykoterapia 1 3106-2TER1
Zajęcia o charakterze warsztatowym. Studenci (w grupach) będą przygotowywać projekty o charakterze edukacyjno-muzykoterapeutycznym (m.in. w formie audycji słowno-muzycznych), które następnie zostaną zaprezentowane na spotkaniach Fundacji "JESTEM" zajmującej się pomocą psychologiczną dla osób przewlekle i nieuleczalnie chorych.
Część zajęć będzie odbywać się poza Instytutem Muzykologii w siedzibie fundacji (na Sadybie) we wtorki lub piątki w godz. 12.00-13.00 (dokładny termin zostanie ustalony na początku semestru).
W cyklu 2023Z:
Zajęcia o charakterze warsztatowym. Studenci (w grupach) będą przygotowywać projekty o charakterze edukacyjno-muzykoterapeutycznym (m.in. w formie audycji słowno-muzycznych), które następnie zostaną zaprezentowane na spotkaniach Fundacji "JESTEM" zajmującej się pomocą psychologiczną dla osób przewlekle i nieuleczalnie chorych. |
W cyklu 2024Z:
Zajęcia o charakterze warsztatowym. Studenci (w grupach) będą przygotowywać projekty o charakterze edukacyjno-muzykoterapeutycznym (m.in. w formie audycji słowno-muzycznych), które następnie zostaną zaprezentowane na spotkaniach Fundacji "JESTEM" zajmującej się pomocą psychologiczną dla osób przewlekle i nieuleczalnie chorych. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Umiejętność zaprojektowania i zaprezentowania projektu charakterze edukacyjno-muzykoterapeutycznym
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest zrealizowanie zajęć dla podopiecznych fundacji, a także przygotowanie szczegółowego konspektu zajęć
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Gold A., Clare A., An exploration of music listening in chronic pain, ,,Psychology of Music” 2012, 41 (5), s. 545-564.
Łuciuk-Wojczuk A., Muzykoterapia w procesie odzyskiwania zdrowia przez pacjentów z chorobami onkologicznymi, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2010.
MacDonald R., Kreutz G., Mitchell L. (red.), Music, health & wellbeing, Oxford University Press, Oxford 2012.
Makomaska S., O uwalnianiu "zamkniętych zmysłów"... Muzykologia wobec doświadczenia sytuacji granicznej, w: Jaronowska S. (red), Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii i Eksploatacji, Radom 2015.
Makomaska S., „Znów czuję świat…” Muzyk/muzykolog w terapii pacjentów z chorobami onkologicznymi, w: M. Sternal (red.), Muzyk zawodowy. Między sztuką, edukacją i zarządzaniem, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2017, s. 199-212.
Stachyra K. (red.), Podstawy muzykoterapii, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2014.
W cyklu 2023Z:
Gold A., Clare A., An exploration of music listening in chronic pain, ,,Psychology of Music” 2012, 41 (5), s. 545-564. Łuciuk-Wojczuk A., Muzykoterapia w procesie odzyskiwania zdrowia przez pacjentów z chorobami onkologicznymi, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2010. MacDonald R., Kreutz G., Mitchell L. (red.), Music, health & wellbeing, Oxford University Press, Oxford 2012. Makomaska S., O uwalnianiu "zamkniętych zmysłów"... Muzykologia wobec doświadczenia sytuacji granicznej, w: Jaronowska S. (red), Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii i Eksploatacji, Radom 2015. Makomaska S., „Znów czuję świat…” Muzyk/muzykolog w terapii pacjentów z chorobami onkologicznymi, w: M. Sternal (red.), Muzyk zawodowy. Między sztuką, edukacją i zarządzaniem, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2017, s. 199-212. Stachyra K. (red.), Podstawy muzykoterapii, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2014. |
W cyklu 2024Z:
Gold A., Clare A., An exploration of music listening in chronic pain, ,,Psychology of Music” 2012, 41 (5), s. 545-564. Łuciuk-Wojczuk A., Muzykoterapia w procesie odzyskiwania zdrowia przez pacjentów z chorobami onkologicznymi, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2010. MacDonald R., Kreutz G., Mitchell L. (red.), Music, health & wellbeing, Oxford University Press, Oxford 2012. Makomaska S., O uwalnianiu "zamkniętych zmysłów"... Muzykologia wobec doświadczenia sytuacji granicznej, w: Jaronowska S. (red), Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii i Eksploatacji, Radom 2015. Makomaska S., „Znów czuję świat…” Muzyk/muzykolog w terapii pacjentów z chorobami onkologicznymi, w: M. Sternal (red.), Muzyk zawodowy. Między sztuką, edukacją i zarządzaniem, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2017, s. 199-212. Stachyra K. (red.), Podstawy muzykoterapii, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2014. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: