Muzyka w komunikacji społecznej (moduł VI) 3106-2MUZKOM-KON
Wybrane tematy:
1. Komunikowanie
2. Poziomy i modele komunikowania
3. Komunikacja muzyczna
4. Emocja i znaczenie w muzyce
5. Preferencje muzyczne a styl życia
6. Muzyka w komunikacji marketingowej
a) Audiomarketing
b) Muzyka w reklamie
7. Muzyka a propaganda – wybrane przykłady
8. Komunikacja muzyczna w filmie
9. Muzyka w miejscu pracy
10. Muzyka a jakość życia
W cyklu 2023Z:
Wybrane tematy: |
W cyklu 2024Z:
Wybrane tematy: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Znajomość przykładów funkcjonowania muzyki w komunikacji społecznej.
Umiejętność spojrzenia na powyższą problematykę z perspektywy społecznej psychologii muzyki, socjologii muzyki oraz badań nad komunikowaniem masowym.
Kryteria oceniania
Podstawą oceny będzie:
- obecność na zajęciach,
- aktywny udział w zajęciach,
- przygotowanie referatu na wybrany temat i zaprezentowanie go na zajęciach w formie prezentacji multimedialnej.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Wybrana literatura:
Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne) 2005
Danuta Gwizdalanka, Muzyka i polityka, Kraków (PWM) 1999
Dorothy Miell, Raymond MacDonald, David. J. Hargreaves (red.), Musical Communication, Oxford (Oxford University Press) 2005
Meyer Leonard: Emocje i znaczenie w muzyce, Kraków 1974
Adrian North, David J. Hargreaves, The social and applied psychology of music. Oxford (Oxford University Press) 2008
Maciej Mrozowski, Media masowe – władza, rozrywka, biznes, Warszawa 2001
wybrane artykuły
W cyklu 2023Z:
Wybrana literatura: |
W cyklu 2024Z:
Wybrana literatura: |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
- warunkiem zaliczenia jest przygotowanie dwóch referatów w grupach |
W cyklu 2024Z:
- warunkiem zaliczenia jest przygotowanie dwóch referatów w grupach |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: