Metodyka nauczania historii muzyki 1 3106-1MH1-P
Zajęcia w pierwszym semestrze nauki tego przedmiotu obejmują zapoznanie się z funkcjonowaniem przedmiotu historia muzyki w ramach szkolnictwa artystycznego różnych szczebli (audycje muzyczne, literatura muzyczna, historia muzyki) ze szczególnym uwzględnieniem kursu historii muzyki w programie szkoły II st. (podstawy prawne, wymagania stawiane przez podstawę programową w kontekście egzaminu dyplomowego z historii muzyki i egzaminu maturalnego z historii muzyki). Dominującym zagadnieniem będzie też analiza różnych metod nauczania historii i historii muzyki, zapoznanie się z różnymi podręcznikami nauczania historii i historii muzyki wraz z krytyczną analizą tych ostatnich w kontekście organizacji pracy w semestrze i podczas pojedynczych lekcji (wraz z opracowaniem konspektu lekcji).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna specyfikę przedmiotu, posługuje się aktualnymi metodami i pomocami dydaktycznymi, potrafi opracować autorski program nauczania, przygotować i poprowadzić lekcję, skonstruować poprawnie testy i ocenić wyniki nauczania. Zna zasady funkcjonowania szkoły i jest świadom roli nauczyciela.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, wykonanie wskazanych zadań: analiza metod dydaktycznych, analiza podręczników, przygotowanie i poprowadzenie lekcji na wskazany temat (wraz z opracowaniem konspektu), udział w dyskusji porównawczej, przygotowanie wstępnego programu nauczania wybranego semestru/epoki.
Literatura
- Literatura wskazywana jest w toku zajęć zależnie od indywidualnych zadań studenta. Wszystkich obowiązuje znajomość aktualnych podręczników przedmiotowych oraz publikacji Bolesława Niemierko "Pomiar wyników kształcenia" (W-wa WSiP 1999).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: