Gatunki dawnej polifonii wokalnej (moduł V) 3106-1GDPW-W
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Z:
1. Wprowadzenie. |
W cyklu 2024Z:
1. Wprowadzenie. |
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: obowiązkowe fakultatywne | W cyklu 2024Z: obowiązkowe | W cyklu 2023Z: obowiązkowe |
Efekty kształcenia
Studenci powinni mieć podstawową wiedzę na temat omawianych rękopisów, zdawać sobie sprawę z różnorodności przyczyn powstawania tego rodzaju źródeł, orientować się w ich repertuarze, a także umieć postrzegać kompozycje wokalne w takich zbiorach zawarte jako nośniki różnych znaczeń, zarówno muzycznych, jak i pozamuzycznych.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Studenci zostaną zobligowani do przygotowania pracy pisemnej na uzgodniony z prowadzącym temat. Zajęcia kończą się zaliczeniem pisemnym.
Literatura
M. Bent: The Old Hall Manuscript „Early Music” 2/1, 1974
R. L. Gerber, Sacred Music from the Cathedral at Trent. Trent, Museo Provinciale d'Arte, Codex 1375 (olim 88), Chicago 2006
J. Haar, John Nádas, Antonio Squarcialupi: Man and Myth „Early Music History” 25, 2006
H. Kellman, The Origins of the Chigi Codex: the Date, Provenance, and Original Ownership of Rome, Biblioteca Vaticana, Chigiana, C.VIII.234, “Journal of the American Musiological Society” 11/1, 1958
E. L. Kottick, The Chansonnier Cordiforme, “Journal of the American Musiological
Society” 20/1, 1967
E. E. Leach, Guillaume de Machaut: Secretary, Poet, Musician, Leuven 2011
L. Mráčková, Behind the stage: some thoughts on the Codex Speciálník and the reception of polyphony in late 15th-century Prague, „Early Music” 37/1, 2009
Y. Plumley, A. Stone (ed.), A late medieval songbook and its context: new perspectives on the Chantilly Codex, Turnhout 2009
J. Rifkin, The Creation of the Medici Codex, “Journal of the American Musicological
Society” 62/3, 2009
E. H. Roesner, Who 'Made' the 'Magnus Liber'? „Early Music History” 20, 2001
I. Rumbold (& P. Wright), Hermann Pötzlinger's music book: the St Emmeram Codex and its contexts, Woodbridge 2009
M. Williamson The Early Tudor Court, the Provinces and the Eton Choirbook, Early Music 25/2, 1997
W cyklu 2023Z:
M. Bent: The Old Hall Manuscript „Early Music” 2/1, 1974 R. L. Gerber, Sacred Music from the Cathedral at Trent. Trent, Museo Provinciale d'Arte, Codex 1375 (olim 88), Chicago 2006 J. Haar, John Nádas, Antonio Squarcialupi: Man and Myth „Early Music History” 25, 2006 H. Kellman, The Origins of the Chigi Codex: the Date, Provenance, and Original Ownership of Rome, Biblioteca Vaticana, Chigiana, C.VIII.234, “Journal of the American Musiological Society” 11/1, 1958 E. L. Kottick, The Chansonnier Cordiforme, “Journal of the American Musiological E. E. Leach, Guillaume de Machaut: Secretary, Poet, Musician, Leuven 2011 L. Mráčková, Behind the stage: some thoughts on the Codex Speciálník and the reception of polyphony in late 15th-century Prague, „Early Music” 37/1, 2009 Y. Plumley, A. Stone (ed.), A late medieval songbook and its context: new perspectives on the Chantilly Codex, Turnhout 2009 J. Rifkin, The Creation of the Medici Codex, “Journal of the American Musicological E. H. Roesner, Who 'Made' the 'Magnus Liber'? „Early Music History” 20, 2001 I. Rumbold (& P. Wright), Hermann Pötzlinger's music book: the St Emmeram Codex and its contexts, Woodbridge 2009 M. Williamson The Early Tudor Court, the Provinces and the Eton Choirbook, Early Music 25/2, 1997 |
W cyklu 2024Z:
M. Bent: The Old Hall Manuscript „Early Music” 2/1, 1974 R. L. Gerber, Sacred Music from the Cathedral at Trent. Trent, Museo Provinciale d'Arte, Codex 1375 (olim 88), Chicago 2006 J. Haar, John Nádas, Antonio Squarcialupi: Man and Myth „Early Music History” 25, 2006 H. Kellman, The Origins of the Chigi Codex: the Date, Provenance, and Original Ownership of Rome, Biblioteca Vaticana, Chigiana, C.VIII.234, “Journal of the American Musiological Society” 11/1, 1958 E. L. Kottick, The Chansonnier Cordiforme, “Journal of the American Musiological E. E. Leach, Guillaume de Machaut: Secretary, Poet, Musician, Leuven 2011 L. Mráčková, Behind the stage: some thoughts on the Codex Speciálník and the reception of polyphony in late 15th-century Prague, „Early Music” 37/1, 2009 Y. Plumley, A. Stone (ed.), A late medieval songbook and its context: new perspectives on the Chantilly Codex, Turnhout 2009 J. Rifkin, The Creation of the Medici Codex, “Journal of the American Musicological E. H. Roesner, Who 'Made' the 'Magnus Liber'? „Early Music History” 20, 2001 I. Rumbold (& P. Wright), Hermann Pötzlinger's music book: the St Emmeram Codex and its contexts, Woodbridge 2009 M. Williamson The Early Tudor Court, the Provinces and the Eton Choirbook, Early Music 25/2, 1997 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: